Primul test de anduranță din 2016 pentru noua grupare West Competition

Ziua în care Formula 1 și motomondialul au revenit după o lungă așteptare a coincis și cu debutul pe pistă al noii structuri sportive West Competition Racing, comuniune de competențe diverse și simbol al descentralizării sporturilor cu motor din România.

Prima zi de acțiune pe circuit pentru grupul West Competition a avut loc duminică, 20 martie, pe circuitul Motor Park România din apropiere de București. Colectivul a adunat mai bine de 300 de kilometri de teste într-o zi senină, cu temperaturi de circa 10 grade, fiecare dintre piloți având obiective bine definite în cadrul sesiunilor.

20160320-DSC_0759-2
Alex Cascatău, George Marinescu și Andrei Necula privesc cu optimism apariția unui campionat de anduranță în România

În urma interesului manifestat de competitorii autohtoni în cadrul primei curse de anduranță de 2 ore, disputată la finele stagiunii anterioare (25 octombrie 2015, rezultate disponibile pe MyLaps), noul an a adus o continuare firească, concretizată printr-un campionat internațional cu trei etape, organizate de Willi Motorsport sub patronajul ACR.

Prima dintre acestea va avea loc pe 10 aprilie, iar grupul West Competition intenționează să alinieze la start două echipaje, fiecare cu o identitate vizuală definită de un partener:

  • Clasa 2 (1600-2000 cmc) – echipajul Vector Consult ASD – Remus Gherghinescu și Ciprian Petrăreanu pe o Honda Civic;
  • Clasa 1 (sub 1600 cmc) – echipajul Pitstops – Horațiu Șerban Voicu și Bogdan Toma pe un Volkswagen Lupo GTI.

Modelul Honda de clasă 2 este construit in-house la atelierul clubului din Timișoara, în timp ce mașina de clasă 1 va fi pusă la dispoziție de Willi Motorsport, structură parteneră care a asigurat și buna desfășurare a primei sesiuni de teste a grupului WCR. Testul din martie a avut așadar mai multe obiective:

  • familiarizarea piloților debutanți cu materialul de concurs, cu circuitul MotorPark România și cu specificul concursurilor de anduranță;
  • sedimentarea bagajului anterior de cunoștiințe pentru piloții cu experiență preliminară;
  • stabilirea unor repere de setare, precum și identificarea riscurilor în vederea minimalizării acestora;

Din punct de vedere managerial, testul a reprezentat și un prilej de evaluare a piloților pentru sezonul 2016, vizându-se atât extinderea numărului de echipaje, cât și garantarea unor soluții de rezervă cât mai competitive în cazul unor absențe. În acest sens, a fost extrem de util faptul că se puteau realiza tururi-școală, cu un pilot experimentat în dreapta. Urmează să fie evaluați pe viitor și alți piloți, prioritate având tinerii din karting cu un fundament solid și un sistem de valori similar.

În căutarea timpilor cei mai rapizi și cu o dorință permanentă de a-i ajuta pe începători i-am avut pe:

  • Remus Gherghinescu, fost campion național de karting și motociclism și participant în Formula Renault 2.0 Ungaria;
  • Alexandru Cascatău, participant în sezonul inaugural de turisme din România la clasa Logan, cu prezențe pe podium.

Aceștia le-au oferit indicații titularilor West Competition din 2016, care au urmat până acum un program de pregătire fizică, nutriție dedicată și karting:

  • Bogdan Toma, redactor Radio România și realizator PitstopsTV;
  • Ciprian Petrăreanu, inginer proiectant și manager de proiecte IT.

La test au mai luat parte alți doi tineri aspiranți, care au pornit pe calea pilotajului sportiv:

  • George Marinescu, pilot în CN de Autoslalom 2015 și 2016;
  • Andrei Necula, absolvent al școlii de pilotaj Ștefan Vasile.

Cronometrul a înregistrat mai bine de 80 de tururi ale circuitului în varianta sa de 4,1 km, iar la finele zilei a fost organizat și un concurs de hot laps pe varianta scurtă de 3,3 km. Întregul colectiv s-a bucurat de atenția obiectivului foto al lui Mihai Fira, fotoreporter specializat pe cursele de anduranță, o selecție de cadre fiind atașată acestui comunicat.

20160320-DSC_0853

20160320-portret alex siclovanÎi dăm cuvântul team managerului Alexandru Șiclovan:

A fost un mare prilej de bucurie să reunim toți acești pasionați, despre care aveam deja garanția că sunt motivați de valorile pe care le prețuiesc: viteză, determinare, bun simț și cultură de motorsport. Am descoperit și calități latente, precum tactul pedagogic al lui Alex și Remus, iar vremea ne-a permis să derulăm un program extins, fără timpii morți care survin în zilele de track day spre exemplu. Duminică n-a început doar Formula 1 și MotoGP, ci și aventura noastră plină de iluzii într-o serie pe care o susținem – anduranța românească. Îmi pare rău că Horațiu nu a putut ajunge la acest prim test.

Toată lumea promite că ”va face spectacol”, ”va da totul” și ”va accepta provocarea”. Noi lăsăm deoparte vorbele goale și aducem grupul la un numitor comun până la cursa de pe 10 aprilie. Militez pentru un model occidental, bazat pe o expunere coerentă a proiectului către parteneri, astfel încât aceștia să fie convinși să ni se alăture. Climatul toxic al sponsorizărilor din motorsport, în care ponderea nepotismelor este încă mult prea mare, nu ne sperie și sunt convins că vremea acestuia apune odată cu fiecare proiect curat care apare, nu doar West Competition.

La final de zi, Remus Gherghinescu a declarat:

Odată ce s-a deschis complexul Motor Park, nu mai văd sensul de a merge la coastă, unde costurile sunt foarte mari și nici nu te bucuri de atâta timp pe pistă. Am parcurs astăzi mai bine de 300 kilometri cu două mașini, așa că nici măcar nu se poate compara. Greșelile inerente ale începătorilor nu au fost aspru penalizate, însă am putut face o ”învățare prin descoperire”, rafinată ulterior prin analizele cauzale de la briefinguri. Mă bucur că Alex Cascatău a acceptat să ne ajute în acest demers constructiv. Ne întoarcem în atelier pentru ultimele retușuri și un shakedown al Hondei de clasă 2, un proiect de suflet pentru mine și care merge în direcția potrivită. Ne vedem în aprilie!

20160320-IMG_9255