Pe traseul belgian unde au avut în trecut idile de neuitat Clark, Senna, Schumacher sau Raikkonen, în 2014 a venit rândul lui Max Verstappen să bată la porțile consacrării. Rivalii au făcut trei plecăciuni în fața tânărului olandez de doar 16 ani, iar Max n-a făcut nicio greșeală pe traseul din Ardeni.
Esteban Ocon a înregistrat un prim abandon al anului, în urma unui incident nefericit cu Antonio Fuoco în primul tur, la trecerea prin șicana Les Combes. Max Verstappen a plecat de pe poziția secundă și a trecut rapid la conducere, profitând de aspirație pe prima traversare a Kemmel Straight. Singurul care a stat aproape de olandez pe toată durata cursei a fost Lucas Auer, nepotul lui Gerhard Berger. Protejatul Racing Steps Foundation, Jake Dennis, a obținut locul al treilea pe podium, iar Blomqvist nu a putut urca mai sus de poziția a patra la prima ocazie de a recupera puncte multe în raport cu Ocon. Americanul Santino Ferruci a debutat furtunos după ce a aniversat cei 16 ani, condiție necesară de participare în F3 europeană. El a fost trimis în decor de Giovinazzi, atrăgând neutralizarea cursei. Max a fost suveran la restart, iar Auer din nou nu s-a dovedit suficient de incisiv, în ciuda avantajului motorizării Mercedes în raport cu Volkswagen.
Gustavo Menezes, plecat din pole, a condus cursa până la prima trecere prin șicana Les Combes, unde a ratat perioada de frânare, lăsând loc perechii Verstappen-Ocon, care au defilat în această formație până la final, distanța dintre ei variind între jumătate de secundă și o secundă. Liderul campionatului nu a atacat hotarât poziția lui Max, iar Menezes a obținut un prim podium, performanță ce anunțase de câteva curse încoace deja. Cursa vieții pentru Tatiana Calderon, care a terminat pe locul 5, după ce a tranșat dueluri aprinse cu Bryant-Meisner și Alex Toril. Cei doi au fost implicați într-un incident pe final, însă neutralizarea a venit în urma unui contact mult mai violent între Auer și Seralles. De remarcat și performanța lui Jake Dennis, plecat de pe 21 și ajuns în final pe locul al șaselea. Tom Blomqvist a încheiat abia pe 8, un rezultat slab pentru un pretendent la titlu.
Max Verstappen a plecat de pe locul al treilea, fiind precedat de Ocon și de surprinzătorul John Bryant-Meisner. Olandezul n-a stat mult pe gânduri, ca în prima alergare a weekendului, plasându-se ideal pentru a prelua conducerea pe frânarea în șicana Les Combes. Ocon l-a urmat ca o umbră până la final, însă nu a avut nici măcar o jumătate de ocazie pentru a împiedica acest hat-trick de victorii al lui Max pe traseul preferat al majorității piloților. Van Amersfoort a avut motive de bucurie și din partea lui Gustavo Menezes, venit din nou pe locul al treilea. Giovinazzi a adus din nou mașina de siguranță pe circuit, după un incident cu Hurst, iar beneficiarul restartului a fost Blomqvist, autor al unei curse bune de recuperare soldate cu poziția a șasea la final.
Înainte de cursele de la Spa, echipa Van Amersfoort a testat la Monza, date fiind similaritățile de setare și influența sporită a efectului de aspirație pe cele două trasee. Inginerul de cursă al lui Max a declarat:
Testul de la Monza a fost foarte util, deoarece piloții noștri știau, atunci când au ajuns la Spa-Francorchamps, la ce să se aștepte de la setupul cu apăsare aerodinamică redusă. Știau cum se va comporta mașina și au putut stabili timpi foarte rapizi încă din prima ședință de antrenamente libere.
Rik Vernooij
Un weekend memorabil pentru fiul lui Jos Verstappen, pe traseul unde a atras toate privirile în testele din iarnă, când rula pe ploaie cu mașina de Formula Renault 2.0 mai rapid decât mașinile superioare de Formula 3. Fritz Van Amersfoort a mizat pe filonul național, iar Max a acceptat oferta de a rula pentru el. Echipa olandeză a trecut de la rezultatele modeste din 2013 la celebrarea a patru victorii până la jumătatea sezonului actual. Max este primul pilot care reușește să se impună în toate cele trei manșe ale unui weekend în stagiunea curentă, urcând totodată pe locul al treilea la general (155p), în urma liderului incontestabil Ocon (268p) și a lui Tom Blomqvist (174p).
Următoarea etapă va avea loc pe traseul stradal de la Norisring, alături de seria DTM (28-29 iunie). Anul trecut, cursele de la Norisring au fost o afacere în trei, cu Marciello, Rosenqvist și Lynn pe podium în diverse ordini în toate cele trei manșe.