Cea de-a opta etapă din DTM a fost marcată de ploaie, un nou context prielnic pentru ca Mercedes să strălucească. Într-o reprezentație de gală a tinereții, Pascal Wehrlein devine cel mai tânăr câștigător de etapă, iar Marco Wittmann îndeplinește baremul matematic pe fondul problemelor Audi, cu două etape rămase de disputat.
Pe o vreme mohorâtă, faptul că mașinile Mercedes erau mai ușoare decât rivalii de la Audi și BMW a reprezentat un avantaj major, iar Pascal Wehrlein a plecat excelent din pole-position și nu a mai fost văzut de rivali până în parc fermé. Nici telespectatorii n-au avut prea multe ocazii de a-l vedea, tânărul german făcând o singură mică greșeală, într-o cursă marcată de erori numeroase de pilotaj din partea celorlalți.
Edoardo Mortara și Mattias Ekstrom erau doi dintre cei trei piloți Audi care mai puteau amâna deznodământul încoronării lui Wittmann pe Lausitzring. Mortara a avut proasta inspirație de a pleca cu pneuri de uscat, în timp ce restul plutonului n-a riscat, alegând gumele de ploaie ce s-au dovedit opțiunea corectă pentru prima jumătate de cursă. Ekstrom, plecat al doilea, a comis o greșeală ce l-a aruncat până pe locul 12, iar șansele sale s-au spulberat odată cu oprirea la boxe, de unde a plecat cu o roată prost fixată.
Abandonul suedezului și alegerea lui Mortara făceau ca doar Mike Rockenfeller să-și mai poată juca o șansă matematică, însă Wittmann a controlat magistral elanul campionului en-titre. Oricum, victoria era imposibilă în aceste condiții atât pentru Audi, cât și pentru BMW, iar Rockenfeller avea neapărat nevoie de un succes, indiferent de clasarea lui Wittmann.
Calificările și startul au determinat ordinea celor de la Mercedes în clasamentul final al cursei, de vreme ce Wehrlein a sprintat nestingherit, în timp ce coechipierii săî au ajuns mai târziu în pozițiile fruntașe, după ce și-au făcut loc prin pluton. Vietoris a ajuns pe locul secund în turul al treilea, însă acuza deja o întârziere de patru secunde în raport cu liderul, iar ritmul de cursă al lui Wehrlein a continuat să fie superior.Vietoris a avut pe final de ținut piept atacurilor lui Timo Scheider, cei doi fiind urmați de Daniel Juncadella, aflat la o nouă clasare bună.
Robert Wickens ar fi putut reprezenta un pericol pentru Pascal, însă acesta a petrecut mult timp blocat în spatele altor piloți mai rapizi, fiind nevoit să-și croiască drum cu greu până pe locul al cincilea. Odată ajuns pe această poziție, canadianul a mai fost penalizat cu un drive through, fiind nevoit să o ia de la capăt cu depășirile. Paul di Resta era alt pilot fericit că se află într-un Mercedes, însă scoțianul a fost constrâns la abandon atunci când se afla în top 6. Singurele note false din tabăra Mercedes au fost cântate de Paffett, autor al unei plecări dezastruoase, și de Petrov, care rămâne singurul pilot fără puncte, chiar dacă s-a clasat pe locul al 12-lea, după ce nu urcase mai sus de P17 în cele șapte curse anterioare.
Pentru Marco Wittmann, ritmul celor de la Mercedes era un mare avantaj, deoarece le răpea rivalilor de la Audi posibilitatea de a accede la pozițiile fruntașe. BMW-ul, îngreunat de atâtea succese, n-avea cum să spere la mai mult, iar locul al șaselea adus de noul campion al seriei a reprezentat cea mai bună clasare a unui model bavarez pe Lausitzring. Augusto Farfus, plecat din coada grilei, a sosit al șaptelea, fiind urmat de Martin Tomczyk, care a reușit să adune puncte deși a fost de două ori trimis în tete-a-queue pe parcursul întrecerii. Ultimele puncte puse în joc le-au revenit lui Molina și Rockenfeller.
Mercedes confirmă, cu ajutorul vremii, că Lausitzringul este un traseu predilect. După ce au obținut o dublă aici în 2013, acum au sosit cu patru modele în primii cinci. Contestatarii vor continua să se răzvrătească împotriva dispensei acordate constructorului din Stuttgart, care a putut să continue dezvoltarea mașinii problematice la început de sezon. După opt runde, BMW a câștigat cinci, iar Mercedes cele trei disputate pe ploaie. Audi, favorita din presezon, rămâne fără victorie, iar etapa recent încheiată arată cum problemele organizatorice sunt o cauză importantă a insucceselor din 2014.
Odată ce s-au încheiat socotelile pentru titlu, lupta pentru locul secund rămâne deosebit de strânsă, poziția neoficială de vicecampion fiind ocupată acum de Christian Vietoris, care i-a devansat pe cei trei piloți Audi care încă mai aveau șanse teoretice de a-l devansa pe Wittmann înainte de startul cursei. Pascal Wehrlein și Robert Wickens au adus alte două mașini Mercedes în top 10, iar clasamentul înainte de etapa de la Zandvoort arată astfel:
1 M. Wittmann 128
2 C. Vietoris 59
3 M. Ekström 56
4 E. Mortara 56
5 M. Rockenfeller 54
6 B. Spengler 42
7 P. Wehrlein 40
8 M. Martin 39
9 A. Farfus 39
10 R. Wickens 37