În Formula 1 e loc de diverși specialiști, iar în septembrie își pun ceasul experții în vorbe goale. S-a deschis sezonul la speculații și zvonuri fără acoperire, iar maeștrii precum Briatore, Villeneuve și nemții de la Bild se trezesc din hibernare. Dar ce viitor are, de fapt, Fernando Alonso?
Principalul argument de luat în calcul este vârsta, deoarece mulți sunt cei care ar accepta fără ezitare un Alonso de 25 de ani, însă spaniolul are deja 33. Fanii și experții își pun legitima întrebare câți ani de performanță mai are în el? După ce Schumacher a redefinit longevitatea în acest sport și Mark Webber a fost competitiv până la 37 ani, putem jongla cu ușurință în aceste speculații. Însă toată lumea acceptă realitatea unei provocări fizice tot mai reduse în cursele de Formula 1, așa că baremul de 35 ani ar putea fi ușor depășit de spaniol.
Așadar n-am putea exclude acum decât echipe care-și pun la cale cincinalul accederii spre vârf, așa cum făcuse Renault (apare în 2002, titlul în anul al patrulea), Red Bull (apare în 2005, titlul în anul al șaselea) sau Mercedes (apare în 2010, titlul probabil în anul al cincilea). Însă la ce echipe ne-am putea referi în acest caz, de vreme ce McLaren sau Lotus speră să ajungă mult mai rapid în avanposturi, iar Williams stă chiar mai bine în momentul de față?
Fernando Alonso continuă să declare cum este în căutarea celui de-al treilea titlu. Însă chiar dacă n-ar fi adevărat, managerii tot asta l-ar sfătui să declare. La 33 de ani, cu siguranță spaniolul se află în faza finală a carierei sale și n-are cum să nu se gândească la rotunjirea veniturilor sale, la fel cum fotbaliștii devin tot mai tentați de destinațiile exotice și bine plătite. Mai mult, are alături exemplul lui Kimi Raikkonen, care a reușit să-i convingă pe cei de la Ferrari să-i ofere o grămadă de bani pe final de carieră.
În plan sportiv, Alonso nu-și permite să aștepte, fiind presat să ia în considerare doar monoposturile competitive, cu care s-ar putea bate la titlu încă din start. De aceea, declarațiile lui Flavio Briatore referitoare la o revenire sentimentală (și pe bani puțini, desigur, dacă sunt plătiți și aceia) la Lotus sunt ușor hilare, mai ales că elucubrația îl implică pe finanțatorul-minune Lawrence Stroll, care era interesat de Marussia, apoi de Sauber și acum de echipa din Enstone. Dat fiind că Stroll are un fiu pe filiera Ferrari, iar Lotus va fi client Mercedes de anul viitor, este mai bine să-l scoatem din ecuație pe magnatul canadian.
Mercedes ar fi o opțiune excelentă pentru Alonso, pe principiul Real Madrid / Paris Saint-Germain: cumpărăm scump, pentru rezultate imediate. Un magician de nivelul (și de vârsta) lui Ibrahimovic ar putea aduce mari succese, însă totul depinde de tensiunile dintre Hamilton și echipa germană. Oricum, faptul că Alonso este disponibil modifică balanța de putere la negocierile dintre Lewis și Mercedes. Mai mult, politica de achiziții în locul creșterii talentelor este evidentă pentru o structură lipsită de un program de juniori în adevăratul sens al cuvântului.
Exact această pepinieră o au cei de la Red Bull, care au fost implicați în moara zvonurilor printr-un schimb Alonso-Vettel. Dacă Vettel la Ferrari ar fi o mutare logică și adesea invocată în trecut, Alonso nu prea are loc la Red Bull, unde Ricciardo s-a adaptat excelent și toate semnele indică un progres similar pentru Daniil Kvyat. Financiar vorbind, ar fi nesăbuit orice salariu astronomic plătit lui Alonso.
Toată presa vorbește despre McLaren, o echipă ce-și va începe drumul spre vârf alături de Honda. Însă rămân două probleme – competitivitatea imediată este iluzorie, iar la conducerea echipei britanice a revenit Ron Dennis. Acesta n-are cum să-l ierte pe Alonso pentru amenda de 100 de milioane în afacerea de spionaj din 2007 și pentru pierderea titlului la echipe din acel an. Așadar, aducerea spaniolului în echipă ar însemna că Ron Dennis nu mai are puterea de a se opune dorinței partenerilor de la Honda.
Zvonuri timide l-ar da pe Alonso la Williams, unde ambii piloți au fost deja confirmați. Bottas este pariul de viitor al lui Sir Frank, însă ce lovitură ar fi pentru Felipe Massa dacă ar trebui să-i facă loc din nou lui Alonso! Până una-alta, e o pistă fantezistă. Însă din vorbe se poate scrie orice, chiar și Sauber ar avea nevoie de un pilot-vedetă, nu?
Așadar, McLaren e un pariu riscant, Mercedes nu are încă vreun loc disponibil, iar Fernando s-a săturat de Ferrari și mai ales de strâmbele din presa italiană. La 33 de ani, nu se mai deschid toate porțile și nicio variantă nu pare certă în acest moment. Unde aș vrea eu să-l văd? La Le Mans, conducând asaltul Scuderiei la revenirea în anduranță.
Doar e vremea speculațiilor fanteziste.