În istoria Formulei 1, opt piloți au petrecut un singur sezon la echipa condusă de Ron Dennis. Privind lista, bizare coincidențe ni-i readuc în actualitate.
Primul astfel de exemplu a fost Andrea de Cesaris, italianul reușind o singură clasare pe locul al șaselea în 1981. Ieri a plecat dintre noi în urma unui accident de motocicletă, la vârsta de 55 de ani.
Cinci ani mai târziu, Keke Rosberg și-a petrecut ultimul sezon din F1 ca secund al lui Alain Prost. Campion de conjunctură în 1982, într-un sezon pe care îl vom repovesti pe larg în pauza competițională, Keke a obținut un singur podium în 1986, terminând pe locul secund la Monaco. Între timp, Alain a marcat 11 podiumuri și a luat titlul. Generația a doua a familiei Rosberg se bucură de protagonism în acest sezon prin Nico, iar vlăstarul omonim din familia Prost a fost eroul negativ al cursei inaugurale din Formula E.
În 1987, locul lăsat liber de Rosberg a fost luat de Stefan Johansson, venit după un sezon oribil la Ferrari. Am scos în evidență similaritățile dintre situația Scuderiei în 1986 și în 2014, iar mutarea suedezului către McLaren ar putea fi imitată și acum de un anume spaniol…
Michael Andretti a venit de peste Ocean cu surle și trâmbițe în 1993, plecând cu coada între picioare după o serie de curse nefaste. Astăzi îi urăm la mulți ani lui Michael, care împlinește 52 de ani și este la comandă în dublul asalt al echipei sale în Indycar și Formula E.
Martin Brundle (MB1) a petrecut un an la McLaren în 1994, reușind să urce de două ori pe podium cu monopostul motorizat de Peugeot. De ani buni a trecut în cabina de comentariu, rememorând înaintea cursei de la Suzuka un accident petrecut în 1994 pe ploaie. Morbidelli a acvaplanat, iar Brundle l-a urmat în același loc după câteva secunde, lovind un comisar ce evacua mașina Footwork. Orice asemănăre cu incidentul Sutil – Bianchi de anul acesta este evidentă și premonitorie.
Mark Blundell (MB2) i-a luat locul lui MB1 la McLaren în 1995, însă podiumurile au fost departe de acesta. Cei doi MB au pus pe picioare și o companie de management, ce are grijă de tineri piloți. Multe nume promițătoare sunt în portofoliul 2MB, dintre care îi amintim pe Hector Hurst, Mike Conway, Tom Blomqvist și Will Stevens.
Fernando Alonso este cel de-al șaptelea nume de pe listă, cu o stagiune tensionată în 2007. Aparent, spaniolul ia în calcul scoaterea sa din enumerație, cochetând cu ideea de a reînnoda parteneriatul cu Ron Dennis după escaladarea tensiunilor de la Ferrari. Se mai discută despre variantele Mercedes, Lotus sau chiar un an sabatic, însă McLaren pare o variantă cu greutate.
În fine, ultimul pilot care n-a stat mai mult de un an la McLaren este Sergio Perez. Dacă despre Lewis Hamilton și Sebastian Vettel am cutezat să vorbim despre trădare, în cazul mexicanului avem de-a face cu reversul medaliei. Academia Ferrari nu i-a oferit lui Perez o variantă viabilă de a avansa în carieră, păstrându-l pe Felipe Massa în 2013, motiv pentru care Perez a acceptat oferta rivalilor de la McLaren. Declarațiile de inspirație fotbalistică referitoare la brusca iubire pe care o nutrea pentru noul angajator au părut hilare din primul moment, iar mariajul cu englezii n-a mers bine. Acum își revine psihic, fiind mai aproape de bine-cotatul Hulkenberg decât s-ar fi așteptat experții.
Cât despre a nu oferi șansa tinerilor de pe filieră, McLaren pare să facă același lucru cu Stoffel Vandoorne acum, numele belgianului fiind rareori rostit în vâltoarea silly season. Mai mult, lista ar putea rămâne la opt nume, chiar dacă Alonso va fi tăiat, de vreme ce poziția lui Kevin Magnussen nu este nici pe departe asigurată pentru 2015.