5 minute cu Augusto Farfus (DTM)

Cu 10 ani de turisme în spate, brazilianul Augusto Farfus este în poziția de a face comparații pertinente. Modest, energic și familist, Augusto nu se sfiește să admită că 2014 n-a fost un an bun, însă este încrezător că lucrurile se vor îndrepta în această iarnă. Sezonul său nu s-a încheiat, de vreme ce va face deplasarea la Macau, unde va participa cu un BMW Z4 în cursa GT.

Alexandru Șiclovan: N-am apucat să vorbim la Spielberg, bine că te-am prins acum. Acum că s-a terminat sezonul DTM, cum îl privești în urmă?
Augusto Farfus: Cred că a fost un sezon slab, mult sub nivelul așteptărilor. Am avut doi ani incredibili în DTM în 2012 și 2013, mai ales anul trecut. Anul acesta chiar ne-am chinuit cu balansul mașinii, cu extragerea performanțelor. Am învățat multe despre mașină, am văzut de ce este capabilă, dat fiind că Marco a dovedit-o, dar nu toată lumea a putut să replice acest nivel. E bine că vine iarna, deoarece avem nevoie de acest lung intersezon pentru a face toate analizele, pentru a înțelege toate aspectele. Mașina e rapidă, dar nu știm prea bine cum să extragem viteza. E parte din joc, M3-ul a fost fenomenal deoarece toată lumea putea să performeze, toți eram puternici. E vremea să mergem înainte cu M4, însă privind retrospectiv acesta trebuie să fie unul dintre cele mai slabe sezoane ale mele.

AS: Ce s-a întâmplat pe final de cursă?
AF: Wickens m-a scos afară, a fost o manevră complet greșită.

_MG_4070

AS: Mergi la Macau așadar. Văd că-ți revine zâmbetul când deschid subiectul.
AF: Da, e foarte frumos acolo, abia aștept! E prima oară când particip la GT, dar am câștigat acolo în WTCC. Au fost vremuri foarte bune, iar acum am ocazia de a concura pe Z4.

AS: L-am întrebat săptămâna trecută pe Colin Turkington care este diferența între BMW-ul din BTCC și cel din WTCC. Acum te întreb pe tine prin ce diferă de DTM și cum te-ai adaptat când ai venit în campionat.
AF: Sunt un mare fan al lui Colin, e un tip fantastic. Adaptarea a fost facilă, când știi să pilotezi o mașină de curse poți să te așezi în orice și să iasă bine. Mașina din DTM se potrivește cu stilul meu, e foarte rapidă, mă înțeleg bine cu partea frontală și are suficientă apăsare aerodinamică. Se apropie de un monopost din multe privințe. Marea diferență dintre WTCC și DTM e implicarea celor trei mari constructori premium aici. În WTCC se merge în toată lumea, noi ne concentrăm mai mult pe nucleul german, iar acolo aveai mașini în diverse stagii ale dezvoltării, unele mai noi, altele mai vechi.

AS: Îmi aduc aminte de venirea ta în WTCC. Cum a fost să treci de la tracțiunea față a Alfei la tracțiunea spate?
AF: Foarte ușor, pentru mine. O mașină de curse trebuie să aibă tracțiune spate. Te naști conducând ceva cu tracțiune spate, de la primul kart. Așa că a fost o întoarcere la origini, așa că mi-a fost mult mai greu să trec la Alfa după ce câștigasem Euro F3000, decât de la Alfa la BMW. A fost greu doar să te adaptezi la cutia de viteze în H.

AS: Ce echipă legendară era la Autodelta atunci.
AF: Da, de la prima cursă am fost alături de Tarquini și de Giovanardi. Larini plecase deja la Chevrolet. Am rămas bun prieten cu ei și încă mai vorbesc cu foștii conducători ai echipei, Mauro și Monica Sips. A fost o echipă fantastică și mașina arăta superb. Chiar a fost ceva special.

Alfa156ETC_Valencia2004_01_lg

AS: Ți-ar fi plăcut să păstrezi o Alfa?
AF: Mauro are una în muzeul personal și mereu mi-am dorit să pot păstra și eu mașinile pe care am concurat. Însă nu e realist.

AS: Revenind la DTM, am auzit zvonuri despre ce se va schimba în regulamentul pentru 2015, că nu vor mai fi două compoziții de pneu.
AF: Și eu am auzit tot felul de inițiative, însă nu s-a confirmat nimic încă. Am auzit și eu treaba asta cu pneurile, dar și modificări la formatul cursei. Însă momentan sunt doar speculații. Sper ca schimbările să meargă într-o direcție bună.

AS: Dat fiind că ești unul dintre cei ce nu au replicat forma din 2013 în acest sezon, crezi că schimbările aduse în 2014 n-au fost oportune?
AF: Mie mi-au plăcut mai mult regulile din 2013. Dacă-i prinzi într-un moment de sinceritate, toți piloții le preferă pe acelea.

AS: Doar pentru că puteai rula mai mult pe pneurile opționale, deci mai rapide?
AF: Cu două opriri obligatorii aveai mai multă libertate, puteai să inventezi ceva din punct de vedere strategic. Îmi plăcea acest aspect.

AS: Îți este dor de Brands Hatch, de vreme ce ai fost implicat în acel faimos incident care a contribuit la scoaterea etapei din calendar?
AF: Da, îmi plăcea acel traseu, păcat. Nu noi decidem unde mergem, dar mi-a plăcut și acolo, și la Zandvoort.

AS: Mult succes la Macau și o iarnă liniștită. Ne revedem la anul!
AF: Mulțumesc mult. Succes și vouă!