După ce echipele codașe Marussia și Caterham au declarat forfait în periplul american Austin-Interlagos, iar Sebastian Vettel va fi nevoit să schimbe motorul, secvența Q1 ar fi eliminat un singur monopost.
Charlie Whiting a înaintat propunerea ce se afla pe buzele tuturor, cea de a restructura primele două secvențe ale calificărilor, eliminând câte patru monoposturi în Q1 și Q2, urmând ca ultima fază (Q3) să se desfășoare ca și până acum. Colegiul comisarilor sportivi de la Austin urmează să ratifice această propunere în cursul zilei de mâine.
Lista celor înscriși pentru etapa americană de la Austin numără așadar doar 18 monoposturi, însă pe grilă se vor alinia doar 17, de vreme ce Sebastian Vettel a devenit cel de-al doilea pilot motorizat de Renault care a epuizat alocarea de cinci motoare pentru acest sezon, după Daniil Kvyat. Oficialii echipei Red Bull au anunțat așadar că pilotul german nu va lua parte la calificări și va pleca de pe linia standurilor.
Pe un teritoriu american unde Formula 1 nu a prins cu adevărat, veștile sunt sumbre. Departe totuși de acel fiasco de la Indianapolis cu doar șase mașini în cursă, ne consolăm cu ideea că măcar nu s-au retras echipe cu pretenții, disputa pentru puncte fiind nealterată. Excluzând acea cursă infamă, tot în 2005 am avut ultima oară 18 mașini pe grilă, după ce echipa BAR a fost exclusă din cursele de la Barcelona și Monaco în urma neregularităților descoperite în San Marino la rezervorul de benzină.
Tocmai aceste puncte și remumerația aferentă echipei Marussia pentru prestația de excepție a lui Bianchi de la Monaco obligă echipa britanică să revină în cursa finală de la Abu Dhabi. Regulamentul prevede maximum două etape de absență, altfel se pierde retribuția aferentă clasării în top 10 în clasamentul echipelor. De vreme ce Caterham probabil nu va mai reveni, iar Sauber rămâne cu șanse infime de a puncta în ultimele trei curse, Marussia ar putea beneficia de o sumă importantă pentru poziția a noua la final, în condițiile în care trebuie să prezinte un bilanț cât mai sănătos în fața unor potențiali cumpărători.