Vicecampionul european de anul trecut a avut un sezon gri în 2014, însă a reușit să-și treacă în cont două victorii de prestigiu, la Pau și acum pe străzile din Macau. Experiența suedezului și-a spus cuvântul pe traseul Guia, iar victoria a venit firesc după o luptă intensă cu coechipierul Lucas Auer.
Dacă anul trecut Felix Rosenqvist îl alerga pe Raffaele Marciello prin toată Europa, contabilizând nouă succese pe parcursul stagiunii din FIA F3, stagiunea actuală a fost de uitat, suedezul fiind departe de lupta pentru titlul categoriei. Singurul moment de strălucire a venit în mai, pe solicitantul traseu stradal de la Pau, în rest fiind vorba doar de clasări solide pentru suedez.
Reuniunea tradițională de sfârșit de an aduce laolaltă crema piloților din Formula 3, nu doar din varianta europeană, ci și din seriile naționale (Germania, Marea Britanie, Japonia). Mai mult, piloți din eșaloanele superioare, precum Formula Renault 3.5 (Will Buller, Roberto Merhi) sau GP2 (Stefano Coletti) nu s-au putut ține deoparte de străzile fostei colonii portugheze, unde concuraseră cu mare plăcere în trecut. Chiar și piloți din Formula 1 precum Kevin Magnussen și-au afirmat dorința de a reveni la Macau în viitor.
Sesiunea de calificări pentru cea de-a 61-a ediție a deschis lupta prin penalizarea cu două poziții a principalilor animatori din sezonul 2014, Esteban Ocon și Max Verstappen. Rosenqvist a obținut cel mai rapid tur, iar în urma sa au urcat Auer și Blomqvist, înaintea lui Ocon și Verstappen. Nick Cassidy a adus monopostul T-Sport pe locul al șaptelea, după ce arătase un ritm excelent din antrenamente. La polul opus, Antonio Fuoco n-a putut urca mai sus de locul al 17-lea din cei 28 de participanți.
Cursa de calificare a fost programată pe distanța a 10 tururi, însă o neutralizare a divizat-o în două sprinturi furibunde. La stingerea luminilor roșii, Lucas Auer și-a asumat poziția de lider la intrarea în virajul Lisboa, fiind urmat de Max Verstappen și de polesitter-ul Rosenqvist. Ceva mai în spate, Roberto Merhi (Double R Racing) a urcat de pe locul al zecelea până pe șase, iar Felix Seralles și Santino Ferrucci au câștigat multe poziții. Lovitura de teatru a venit în turul al patrulea, când Max a lovit parapetul, fiind urmat de Sam McLeod. Mașina de siguranță a fost scoasă pe circuit, iar la restartul din turul al optulea Felix Rosenqvist și-a luat revanșa de la prima plecare în fața coechipierului Auer, revenind astfel la conducere. Cassidy a trecut de Merhi și l-a presat pe Ocon până la final, iar Seralles a mai făcut o ultimă victimă în persoana lui Stefano Coletti.
La finele turului al zecelea, cursa a luat sfârșit cu aceeași configurație a cvartetului fruntaș ca și la plecare: Rosenqvist, Auer, Blomqvist, Ocon. Însă tabelul nu descrie și acțiunea petrecută în jumătate de oră de cursă. În urma acestora s-au clasat Cassidy, Merhi, Latifi, King, Seralles și Coletti, aceștia formând top 10 pentru grila cursei principale de duminică.
Startul întrecerii-vedetă s-a soldat cu un imens carambol provocat de contactul dintre Ocon și Blomqvist, care au blocat pista în virajul San Francisco și urmăritorii n-au putut evita barajul. După un steag roșu și jumătate de oră de reparații, cursa s-a reluat cu o nouă tentativă prea optimistă a lui Lucas Auer de a trece de liderul Rosenqvist. Nick Cassidy a fost în poziția de a profita de eroarea austriacului, subtilizându-i locul și garantându-i evadarea liderului, de vreme ce monopostul T-Sport rula cu o apăsare foarte redusă pentru a se putea apăra pe lunga perioadă de accelerare de 2,6km, pierzând însă mult timp pe sectorul virajat.
Auer și-a recuperat poziția abia în antepenultimul tur, când Rosenqvist era deja la adăpostul unui avans de cinci secunde. Concentrarea suedezului a fost atât de mare la cea de-a cincea sa vizită pe traseul de la Macau, încât nici n-a observat steagul în pătrățele și a parcurs turul de onoare în ritm de cursă, bucurându-se vizibil abia la a doua trecere a liniei. Protejatul lui Stefan Johansson a mai fost aproape de victorie și acum doi ani, când a terminat pe locul secund, la fel ca mentorul său în 1984. Însă astăzi nimeni nu i-a putut rezista, în ciuda unui start modest. Cheia la Macau este să te califici bine, să eviți incidentele și să-ți menții concentrarea. Zis și făcut, la probabil ultima sa cursă într-o mașină de Formula 3.
Pentru Mucke victoria a fost completată de locul secund obținut de Lucas Auer, însă marea surpriză a fost furnizată de neozeelandezul Nick Cassidy și T-Sport, clasați pe podium în fața experimentaților Roberto Merhi, Nicholas Latifi și Stefano Coletti. Max Verstappen a încheiat o magistrală cursă de recuperare pe locul al șaptelea, un alt pilot remarcat prin abilitatea de a-și croi drum prin pluton fiind Antonio Giovinazzi, tot mai solid pe final de sezon. Kenta Yamashita a obținut un excelent loc 9 printre mult mai experimentații piloți din seria europeană.
La capitolul dezamăgiri se înscriu echipierii Prema/Theodore Racing – Ocon și Fuoco, precum și cei de la Carlin, care n-au reușit să facă prea multe în ciuda numeroaselor mașini înscrise. Însă weekendul a stat sub semnul lui Felix Rosenqvist, care a revenit după un accident în antrenamente și a stabilit timpul de pole, luptându-se apoi pentru confirmarea respectivei poziții în cursa de calificare. Rezultatul a venit firesc duminică, datorită experienței sale de a evita capcanele traseului Guia. I-a lipsit pentru puțin cel mai rapid tur, semnat într-o ultimă răbufnire de orgoliu de fenomenul anului 2014 – Max Verstappen.