Puncte duble, cel mai important titlu încă nedecernat. Agitație de la un capăt al grilei până la altul, absențe, mutări, secrete prost păstrate, scandaluri. Nimeni n-are timp de ceea ce ar putea fi ultima cursă a unui gentleman ce ne-a asigurat spectacolul de 15 ani.
În goana tuturor pentru precocitate, la celălalt capăt al spectrului etății sportivilor asistăm la o lipsă totală de bun simț față de un britanic pur-sânge, antrenat într-un joc emoționant al scaunelor mobile în urma căruia ar putea să-și încheie cariera subit. Singurul pilot actual ce se afla pe grilă în 2000 este la cheremul factorilor decizionali ai binomului McLaren-Honda, iar soarta ar putea să-i fie pecetluită de Fernando Alonso.
Stirling Moss scotea în evidență ce-l împiedică pe Lewis Hamilton să devină un idol în Regatul Unit. Cam tot ce-i lipsește lui Lewis se regăsește în felul de a fi al lui Jenson, atât de tipic aristocrației nației sale – distincție, politețe, șarm. Coperta F1 Racing din această lună titrează ”Jenson, nu ne părăsi!”, când este atât de evident că britanicul n-ar vrea să o facă. Altfel, ar fi anunțat cu demnitate care-i sunt planurile pentru 2015.
Alonso a părăsit echipa Ferrari și principalul motiv pentru care n-a semnat deja cu McLaren, simplificând implicit și ecuația lui Jenson, a fost dorința sa acerbă de a aștepta o scânteie în tabăra Mercedes pentru a se insinua într-un monopost german cu mari șanse de a domina în 2015. Însă McLaren și Ron Dennis nu mai au greutatea de altădată și acceptă să fie planul B, mantaua de vreme rea a lui Alonso, jucându-se implicit cu destinul lui Button.
Însă ce vină are Jenson? Sportiv, și-a recunoscut în paginile aceleiași reviste F1 Racing lacunele din calificări, însă acestea nu sunt un semn al îmbătrânirii, ci au fost mai mereu specifice lui. În ultimii cinci ani, Jenson a avut un bilanț pozitiv în trei sezoane contra lui Lewis Hamilton, apoi și-a dominat lupii tineri cu care a împărțit echipa în 2013 (Sergio Perez) și 2014 (Kevin Magnussen). Dincolo de performanțele sale pe pistă, ce echipă nu și l-ar dori ca vector de imagine?
Cei de la BBC i-au tapetat boxa la Abu Dhabi cu imagini din toată cariera, parcă presimțind ceva. FOM l-a chemat la conferința de presă de joi, punându-l chiar într-o situație jenantă după ce Alonso a fost întrebat dacă-l vrea pe Jenson coleg la anul. Oricum ar fi, faptul că s-a ajuns la ultima cursă a sezonului și Button nu a avut ocazia să-și anunțe planurile în fața tuturor este o imensă rușine. Un fost campion mondial și un pilot de caracterul său merită infinit mai multă recunoștiință și nu ar trebui dat afară pe ușa din dos.
McLaren a anunțat că va definitiva perechea de piloți în decembrie. Într-o zi mohorâtă, pe un circuit pustiu din Albion sau în asepticul centru McLaren, Jenson va putea în sfârșit să vorbească. Sperăm să nu ne spună adio.