Acest ghid deschide o nouă categorie pe siteul nostru, prin care dorim să stărnim curiozitatea călătorilor și să promovăm cele mai importante obiective turistice pentru fanii sporturilor cu motor. Vom prezenta muzee, circuite, fabrici, localuri și alte puncte de interes, ilustrând cu 10 fotografii menite doar să deschidă pofta, nicidecum să înlocuiască vizita.
Plasat convenabil, la ieșirea nordică din Stuttgart, în apropierea autostrăzii, muzeul Porsche reflectă filozofia mărcii. Spre deosebire de megalomania Mercedes ce poate fi admirată în celălalt capăt al orașului german, acest spațiu este mult mai redus ca dimensiuni, densitatea de modele legendare fiind aproape sufocantă. Bine luminat, cu plăci explicative destul de succinte, muzeul combină tematici variate și tehnici de expunere originale.
Sunt expuse modele de stradă, concept cars și studii de design, mașini de curse (nu doar din anduranță, ci și monoposturi sau modele de raliuri și rally-raid), motoare de automobil și de avion, caroserii și chiar o sumedenie de trofee câștigate de-a lungul timpului.
1. Porsche 918 Spyder – Ne putem apleca cu respect în fața acestui Hibrid căci această mașină este primul model de serie (dacă excludem Radical SR8) care a coborât sub palierul de 7 minute pe tur pe celebrul Nurburgring-Nordschleife. Deși recordul de 6 minute și 57 de secunde reușit în septembrie anul trecut este de fapt al 3-lea cel mai bun timp din istorie, performanța rămâne una de referință, modelul 918 echipat cu pachetul Weissach fiind în continuare cea mai rapidă mașină Hibridă pe circuitul regilor volanului.
2. Când Porsche a decis să construiască un nou prototip de Le Mans, germanii au ales clasa secundară LMP2 pe care au luat-o cu asalt folosind această armă: Porsche RS Spyder. Modelul prezentat a fost folosit de echipa Penske în ALMS pentru sezoanele 2007 și 2008. Porsche a triumfat în ambele sezoane cu această variantă ‘Evo’ iar în 2008 Penske a câștigat chiar cursa de 12 ore de la Sebring
3.
4. Motor TAG-Porsche folosit de campioana mondială McLaren bla bla
5. Unicul Porsche 917/20 a pornit o singură dată de pe grila de start a unei curse de anduranță: la Le Mans în 1971. Atunci Reinhold Joest și Willy Kauhsen au făcut schimbul la volan, celebra evoluție a clasicului 917 fiind scoasă din joc în timpul nopții de un accident după ce frânele au cedat. 917/20 are o caroserie mai lată care produce mai multă apăsare decât un 917K normal, modelul fiind folosit și pentru testarea unor piese care au ajuns în cele din urmă pe modelele de Can-Am.
6. Acest Porsche 908 cu coadă lungă a fost în centrul unuia dintre cele mai strânse finaluri din istoria cursei de la Le Mans. Hans Herrmann a pierdut victoria în fața lui Jacky Ickx la o diferență de doar 120 de metri, belgianul trecând de 908-ul încetinit de niște probleme la frâne chiar pe ultima porțiune a circuitului în ultima buclă. Porsche și-a luat revanșa învingând în următorii 2 ani.
7. Venit ca răspuns noului Ferrari 212E care însă nici nu a mai concurat, 909 Bergspyder a fost una dintre mașinile care i-au oferit producătorului din Stuttgart titlul în Campionatul European de Hillclimb în 1968. Bergspyder este creația lui Ferdinand Piech, prototipul cu caroserie ultra-ușoară având atât un efect pozitiv cât și unul negativ asupra istoriei: pe acest model s-a bazat viitorul 908/3 din 1970 dar, tot legat de acest model se leagă și moartea lui Ludovico Scarfiotti care a pierit după ce accelerația s-a blocat în timpul unei curse la Rossfeld.
8. Importanța acordată caroseriei cât mai ușoare prezentată prin sacrificarea unui 907 din 1967. Mașina a debutat în ediția din acel an a cursei de la Le Mans fiind primul Porsche de competiție cu volanul pe partea dreaptă. A terminat pe poziția a 5-a atunci impunându-se în clasa ei. Cariera mașinii a continuat și în sezonul următor când 907 a putut să se lupte la victorie odată cu eliminarea prototipurilor de producție foarte mică din clasa S5.0L. Astfel, un model cu coadă lungă s-a impus în cursa de 24h de la Daytona, unul cu coadă scurtă câștigând mai apoi cursa de la Sebring.
9. Marele Premiu al Franței din 1962 rămâne singura etapă de Campionat Mondial în care un monopost Porsche a reușit să se impună. Este vorba de acest 804 dus la victorie de americanul Dan Gurney care a mai câștigat în acel an și la Solitude într-o cursă din afara Campionatului Mondial.
10. Porsche a terminat pe poziția a 3-a la general în ultima ediție a legendarei curse Carrera Panamericana care străbătea Continentul sudamerican urmând autostrada omonimă. Hans Herrmann a fost pilotul iar 550 Spyder a fost mașina, rezultatul aducându-le germanilor victoria la clasa S1.5L