Cel de-al 26-lea câștigător al prestigiosului premiu britanic este proaspătul campion inaugural al seriei neoficiale BRDC F4, în vârstă de doar 16 ani. Însă George Russell și-a confirmat valoarea și la nivel european, câștigând de la primul start în Formula Renault 2.0.
I-am fi putut bănui de vreun favoritism pe membrii BRDC, dornici să-și promoveze cu orice preț seria de Formula 4 ne-sancționată de FIA. Însă ar fi injust față de puștiul George Russell să o facem, cu atât mai mult cu cât:
- Triumful acestuia în campionat a fost obținut printr-o luptă foarte strânsă în cinci, tranșată în runda finală de la Snetterton;
- Tiranul sezonului european din Formula Renault 2.0, Nyck de Vries, a fost nevoit să se încline în fața lui Russell, care și-a schimbat echipa în ultima clipă și a câștigat ultima cursă a stagiunii la Jerez.
- Acest premiu nu se acordă pe ochi frumoși, ci pe baza criteriului obiectiv al timpilor obținuți de cei șase pretendenți pe trei modele foarte diferite: un Mercedes din DTM, vechiul monopost de Formula 2 și un McLaren MP4-12C.
Russell a luat cu asalt cursele britanice după o carieră solidă în karting, dovedind atât viteza necesară, cât și o inteligență aparte. La finele unui sezon remarcabil, acest premiu individual vine ca o binemeritată recunoaștere, dar și ca un stimul pentru viitor. Să intri în galeria selectă deschisă de David Coulthard în 1989, alături de majoritatea numelor mari date de Marea Britanie în acest răstimp (Dario Franchitti, Darren Turner, Jenson Button, Gary Paffett, Anthony Davidson, Paul di Resta, Alexander Sims, Oliver Rowland, Jake Dennis), nu este de ici de colo, cu atât mai mult cu cât învinșii săi beneficiau de experiență superioară.
O zi de teste la finele stagiunii din GP3, pe traseul Yas Marina, a fost ultima dovadă a talentului deosebit etalat de George Russell, clasat al treilea pe monopostul Arden în prima sesiune, în fața coechipierilor de ocazie (Gilbert și Kujala) care nu se aflau nicidecum la primul contact cu un astfel de monopost. Momentan e vreme de sărbătorit, însă cu siguranță George își face calculele pentru anul viitor, cea mai probabilă destinație fiind solida serie europeană de Formula 3.
Premiul său constă într-un test cu monopostul McLaren de Formula 1, carnetul de membru BRDC, o cască Arai și un cec în valoare de 100.000 lire, care i-ar putea facilita accesul către un material tehnic demn de talentul tânărului laureat.