Dincolo de clișeul așchia nu sare departe de trunchi, avem o sumedenie de tineri ce poartă nume legendare în diverse serii de monoposturi anul acesta. În 2015, este rândul lui Jean Alesi să-și susțină fiul la trecerea din karting înspre Formula 4 franceză, iar celebra cască inspirată de Elio de Angelis va fi din nou văzută în ascensiune.
V-am prezentat periodic progresul brazilienilor Pedro Piquet și Pietro Fittipaldi. Aurelien Panis s-a evidențiat la debutul în Formula Renault 2.0, câștigând o rundă la Moscova și terminând pe locul 9 la general. Despre Max Verstappen și relația specială cu tatăl său am relatat pe tot parcursul stagiunii încântătoare din Formula 3, scopul accederii în Formula 1 fiind deja atins. Și numele Sainz ar putea rezona cu F1 în curând, în seria supremă existând deja generația a doua a familiei Magnussen, de exemplu.
Situația nu stă la fel de bine pentru britanici, unde anul trecut am asistat la finalul timpuriu al carierei lui Josh Hill, fiul lui Damon. Mai mult, Jolyon Palmer a făcut tot ce se putea în GP2, obținând titlul, însă lumea Formulei 1 nu pare a avea ochi pentru fiul lui Jonathan. Și fiul lui Stig Blomqvist are naționalitate engleză și a rulat excelent în F3, însă banii par a fi o problemă pentru unul dintre remarcații seriei.
Ajungem în sfârșit la perechea ce s-a ținut de mână timp de cinci ani, la Ferrari și apoi la Benetton: Gerhard Berger și Jean Alesi. Austriacul se ocupă de la distanță de cariera nepotului său, Lucas Auer, care a avut o stagiune solidă în Formula 3. Acum, Berger i-ar putea da ceva sfaturi fostului său coechipier, de vreme ce și Alesi a decis că e vremea ca fiul său, Giuliano, să facă pasul înspre monoposturi.
Parcursul lui Giuliano este atipic, de vreme ce tatăl său nu i-a permis să treacă de nivelul recreațional al kartingului până la vârsta de 14 ani. Chiar dacă majoritatea copiilor se apucă de pe la 8-9 ani, în familia Alesi prioritatea a fost educația, iar abia la începutul lui 2014 Giuliano a primit dreptul de a concura în WSK. Rezultatele au fost frustrante, așa cum declară chiar Jean. Două zecimi în karting te aruncă pe locul 20, iar în mijlocul unui pluton agresiv nu prea ai cum să-ți arăți viteza și talentul.
Așadar, a venit decizia de a arde etapele, urcând la baza piramidei formulelor de monoposturi, Formula 4. Din punct de vedere al vârstei, este potrivit, însă lipsa unor ani buni de karting la cel mai înalt nivel ar putea reprezenta un handicap. Structura Auto Sport Academy, cu sediul la Le Mans, l-a primit pe Giuliano cu brațele deschise, iar rezultatele sale din 2015 ne vor putea oferi o imagine mai clară, dacă avem de-a face cu un talent ieșit din comun sau nu.
Înainte de a ajunge în Formula 1, Jean Alesi a avut un parcurs excepțional în F3 și F3000. Dacă citim printre rânduri și ne plac coincidențele, am putea observa cum tocmai acele familii în care tatăl a fost fantastic în formulele inferioare (Verstappen, Magnussen) au reușit să formeze o a doua generație de succes în ultima vreme. Depinde doar de Giuliano să ajungă alături de Kevin și de Max.