Muzeul Mercedes reprezintă chintesența spiritului german, de la atenția acordată detaliilor importante și funcționalității, până la aspectul nefinisat și rece al pereților clădirii. Nu-i loc de rafinamente decât sub capote, într-un carusel de opt etaje absolut epatant și bine structurat tematic și cronologic.
1. Before and after: o machetă a centrului orașului Stuttgart, căruia herr Benz a considerat că-i lipseau mijloacele motorizate de locomoție. Așa că s-a pus pe treabă și a schimbat pentru totdeauna imaginea orașelor.
2. Dincolo de mașini de stradă/curse, Mercedes are o bogată istorie și pe partea utilitară, așa că nu lipsesc autobuze, pluguri, mașini de pompieri, ambulanțe (chiar și din F1). Papamobilul îl punem la utilitare?
3. Epoca de aur a designului de automobile are un spațiu amplu dedicat. Prețurile exorbitante ale unor modele la licitații capătă brusc sens când privești exponatele de aproape.
4. Înaintea contractelor cu DHL, fiecare echipă de Grand Prix își transporta agale mașinile de la un circuit la altul. Obsedați să câștige timp de lucru, cei de la Mercedes au luat un motor de curse și l-au pus pe acest transportor, capabil de o viteză de 105 mile/oră.
5. 300SL, operă a aceluiasi genial inginer Rudolf Uhlenhaut, Merc 300SL Gullwing e poate cera mai extravaganta aparitie de la Stuttgart. Capabil sa atinga 160km/h in treapta a treia, a tinut piept unui elicopter intr-un duel din 1956 realizat de MotorSport Magazine.
6. 2008 a fost ultimul an dominat de păsărelele din mintea aerodinamicienilor, iar Mercedes s-a impus într-un final de infarct prin Lewis Hamilton.
7. Versiunea streamline a W196, ce a apărut în cursa de debut de la Reims, apoi la Silverstone și Monza avea un nivel de aderență mai precar și chiar și lui Fangio i-a fost greu să găsească mereu limitele acestei mașini ce ca aspect nu își avea locul lângă convenționalele Ferrari 553 și Maserati 250F.
8. În spatele mașinii de IndyCar tronează o foarte mică parte a trofeelor obținute de steaua în trei colțuri.
9. Aceasta a fost încununarea supremă a sistemului de distribuție desmodronic inaugurat de Delage în 1913. Totul era extrem la această mașină ce a dominat copios 2 sezoane ale F1. De la propulsorul cu 8 cilindri dispus înclinat și dezvoltând în 1955 291CP dintr-o cilindree de 2.5l, la șasiul “space-frame” ce depășea mult tehnologia epocii. Tragedia de la Le Mans 1955 a privat lumea F1 de prezența Mercedes pentru 4 decenii. Moss declara despre W196:
Am ajuns rapid la concluzia că nu e deloc ușor să pilotezi cele mai grozave/ reușite mașini de curse din lume. Caroseria aplatizată a lui W196 era o oglindire a conceptului motorului cu 8 cilindri în linie dispus înclinat chiar în fața mea. Trebuia să pilotez crăcănat, pentru a ajunge la pedale din cauza ambreiajului poziționat ce venea între gambele mele. Mașina rula confortabil, dar totuși părea greoaie. Indiscutabil că avea niște performanțe extraordinare. Motorul era nemaipomenit, neîntâmpinând probleme la turații înalte datorită sistemului de distribuiție desmodronic ce înlatura neajunsurile în cazul supraturării.
10. W25: mașina care a dat naștere legendei săgeților de argint. Propulsată de un 8 în linie de 3.3l ce inițial dezvolta 314CP a fost cea mai rapidă mașină de GP în 1934-1935, prima din lume (alături de Auto Union Type A) cu suspensie independentă la toate roțile, și lucru la fel de interesant poate, a primit de la Autocar denumirea de “cea mai zgomotoasă mașină din toate timpurile”.