La doar 15 km de Hockenheim se află muzeul Sinsheim, un loc fantastic în care copii și adulți rămân uluiți deopotrivă. Mulți vin să vadă mașinile de curse, însă pasionații de tancuri, trenuri, avioane, motociclete sau doar mașini legendare de stradă au cu ce să-și clătească ochii într-un spațiu imens. Iar dacă obosești, te poți opri la IMAX 3D să afli mai multe despre ceea ce vezi în muzeu.
Pe autostrada A6, cum vii dinspre Stuttgart înspre Mannheim/Hockenheim, n-ai cum să ratezi acest muzeu, aflat exact lângă drum, vizavi de Rhein-Neckar Arena, stadionul celor de la Hoffenheim. Și nici n-ai avea de ce să-l ocolești dacă nu ești în criză de timp, pentru că experiența parcurgerii acelor hale imense (și a acoperișurilor pe care se află avioanele) te va face să uiți de orice altceva.
Dacă la Stuttgart trebuie să fii neapărat un pasionat de mașini de curse pentru a te bucura de muzeele Porsche și Mercedes, aici ai o sumedenie de alternative din sfera militară, aviatică sau moto pentru a varia programul. Pe de altă parte, dacă vrei să vezi mai multe mașini de Formula 1 postbelice, acesta e fără îndoială locul potrivit. În fine, dacă ești fan Nigel Mansell, urcă-te în mașină chiar acum: FW11, FW14 și mașina din IndyCar cu care a ieșit campion te așteaptă la Sinsheim.
1. Mașina cu care Klaus Ludwig a pus mâna pe titlul din DRM în sezonul 1981. Acest Ford Capri Turbo de Grupă 5 construit de Zakspeed special pentru cel mai popular campionat național al vremii a pus la respect până și atotputernicele 935 construite de Joest și Kremer, ambii fiind nevoiți să se arate învinși de modelul ieșit din atelierele lui Erich Zakowski în ultimul sezon în care Divizia 1 a Grupei 5 a reprezentat clasa regină în DRM.
2. Fie că ești nostalgic al vremurilor lui Elvis și Marilyn sau îți plac detaliile cromate și designul mașinilor clasice americane, la Sinsheim este o mare sală dedicată acestor vremuri. Corvette Stingray, anyone?
3. Nici nu trebuie să fi văzut Back to the future pentru a recunoaște această celebră mașină DeLorean DMC-12.
4. Fittipaldi F5A – produsul naționalismului fraților Fittipaldi arată mult mai bine decât a mers pe circuite.
5. Brutus – zgomotul asurzitor al unui motor de 46 litri ar trebui să fie ascultat de Jean Todt și FIA de fiecare dată când vor să reducă cilindreea mașinilor de F1 sau când vor să inițieze competiții electrice. După război, germanii n-aveau voie să aibă avioane de luptă, așa că le-au dezmembrat și multe motoare stăteau degeaba. Nu și acesta, pus pe un șasiu de mașină de pompieri din New York. Această realizare tehnică s-a înfăptuit integral la muzeul Sinsheim, asta pentru cei ce se întreabă pe ce se cheltuie banii de bilete.
6. Nici nu știi încotro să-ți îndrepți privirea. Acel Ferrari F40 ar putea să te facă să nu mai pleci.
7. Unul dintre cele mai frumoase modele Sauber, în fața unei legende pe patru roți – Maserati 250F.
8. Cea mai atipică mașină care s-a impus vreodată într-un Grand Prix este acest Tyrrell P34 cu șase roți. Dacă preferați ceva mai convențional, un McLaren-Honda din ’89 ar putea să vă încânte.
9. O țară ce a fost divizată în vremea Războiului Rece nu putea să facă partie-pris. Așa că au adus și un Concorde, și rivalul rusesc, Tupolev Tu-144. De remarcat că rușii au câștigat această competiție, zburând cu două luni mai devreme decât francezii, în 1968.
10. La final, facem o pauză de motoare și admirăm bicicleta învingătorului german din Turul Franței, Jan Ullrich. Dacă asupra ciclistului german planează dubii legate de dopaj, frumusețea bicicletei Pinarello în culorile formației T-Mobile este indiscutabilă.