De acum, nici piloții din DTM nu-și vor mai schimba numărul an de an, urmând exemplul F1 de anul trecut, care a preluat modelul din Nascar/MotoGP. Însă cum și-a motivat fiecare alegerea?
Marco Wittmann va rula cu numărul 1 pe mașină în 2015, dar dacă nu va mai fi campion va reveni la numărul 11, care i-a purtat noroc în trecut în Formula 3. Gary Paffett va avea numărul 2 și nu a oferit vreo explicație, însă este o opțiune destul de logică pentru cel ce a fost de patru ori vicecampion al seriei. Cifra 3 va fi acontată de Paul di Resta, care s-a grăbit deja să o integreze într-un logo: diR3sta.
Mattias Ekstrom va rula cu #5, la fel ca în sezonul 2004, când s-a încoronat pentru prima oară campion al seriei. Același raționament l-a aplicat și Bruno Spengler, care avea #7 pe mașină în 2012, la succesul cu BMW Team Schnitzer. Recent venit din cursele Blancpain, Max Gotz a păstrat numărul 84, cu care a avut rezultate fantastice, grație cărora a primit volanul în DTM.
Augusto Farfus (18) și Nico Muller (51) și-au adus aminte de numărul purtat la primele curse din karting, iar Maxime Martin (36) a debutat în Mini Cooper Challenge cu respectivul număr. Alții au recurs la numere ce le-au marcat cariera în monoposturi, precum Antonio Felix da Costa (13), Tom Blomqvist (31). Christian Vietoris a avut numărul 8 în campania victorioasă din Formula BMW, dar și în cei doi ani de GP2 în care a bifat trei succese.
Ziua de naștere a fost o sursă de inspirație pentru Miguel Molina (17), iar anul venirii pe lume l-a inspirat pe Pascal Wehrlein (94). Curios este faptul că germanul și-a rezervat alt număr în Formula 1 (23), care era vacant și în DTM. Dani Juncadella, născut pe 7 mai, face socoteli și ajunge la 7+5=12, număr ce l-a purtat și în victoria de la Macau în F3.
În fine, ajungem la preferințe și superstiții, unde-i găsim pe Martin Tomcyzk, căruia pur și simplu îi place numărul 77, dar și pe Mike Rockenfeller, un fan al cifrei 9, care a afirmat că treburile vor merge excelent pe viitor cu doi de nouă – 99. La rațiuni istorice avem, după modelul familiei Rosberg, un Tambay de generația a doua: Adrien a ales clasicul 27, cu care tatăl său concurase pentru Ferrari.
Mai sunt câțiva care n-au dat explicații și nici n-am putut intui originea alegerii lor. Însă cireașa de pe tort o reprezintă filozoful Timo Scheider, care-și amintește de vremurile când purta cu mândrie numărul campionului, dar cum acesta nu era la ofertă a optat pentru 10. Autoironic, a rememorat și stagiunile dificile (precum 2013), în care s-a simțit nul, iar ambiția sa este de a șterge acel zero din coada numărului, rămânând doar cu 1 – aspirația tuturor, cel mai frumos pusă în cuvinte de Timo.
Tabelul complet al numerelor alese de piloții DTM este disponibil aici.