Ne apropiem de un nou sezon de raliuri autohtone, iar echipele de top își trezesc reprezentanții spre a da comunicate. Însă te poți trezi cu o sincopă oricând, ironic fiind modul în care aceasta se perpetuează.
Nu-i (mare) vina celor care dau comunicate, însă siteurile care le preiau dovedesc încă o dată starea jalnică a presei actuale. După ce li se dau mură în gură informațiile, nici măcar nu-și bat capul să parcurgă textul redactat de altcineva (care ar merita să fie trecut ca și autor). Control C – Control V și greșeala se răspândește în mediul online cu repeziciune.
Cele cinci echipaje NRA devin doar patru pe nesimțite. Pe nesimțite pentru cei ce-și arogă merite de redactori. Și-apoi ne mirăm de ce se restrânge publicul, de ce nu progresează audiențele siteurilor. Am mai spus-o și în trecut, scopul nostru nu e de a dovedi că doar PitStops are standarde de calitate și nu transformă jurnalismul voluntar în exercițiu de copiere mecanică. Avem nevoie ca toate aceste platforme media să crească împreună, să fie atractive atât din punct de vedere grafic, cât și al calității conținutului.
Avem nevoie de redactori pasionați, de oameni care să simtă fiorul curselor, nu blazați care-și iau o leafă și fac treabă de mântuială. Vreau să deschid siteurile românești de motorsport și să citesc editoriale de calitate, precum cele ale lui Tiberiu Troia sau Marius Băcilă (ambii din sfera moto).
Hai să lăsăm dracului copy-paste, că pentru asta n-ai nevoie de vreo calificare!
Lista celor care au copiat fără să recitească: MotorsportNews (care nu știu să folosească nici categoriile – CNVC 2013), Msport1, Autoelite, Cotidianul Transilvan, Top Gear România și multe altele.
Și cei care n-au comis-o: Autoștiri