Mulți dintre cei pentru care visul Formulei 1 s-a sfârșit atunci când a decis Helmut Marko s-au reunit pas cu pas în stagiunea inaugurală a Formulei E, animând întrecerile și dovedindu-și calitatea.
Dacă privim istoria celor nouă ani ai formației Toro Rosso, în mașinile fostei structuri Minardi au luat loc nouă piloți. Trei dintre aceștia au făcut pasul înspre echipa mare Red Bull, în frunte cu titratul Sebastian Vettel. După german, au urmat în ultimii doi ani promovările lui Ricciardo și Kvyat, care formează actualul cuplu de piloți ai grupării austriece.
Însă ceilalți șase n-au avut același noroc și carierele lor s-au sfârșit, majoritatea brusc, la comanda doctorului Marko. Singurul care a mai reușit să-și găsească un volan după ce a pilotat la STR a fost Vitantonio Liuzzi (Force India, HRT), însă fără vreun rezultat notabil. Acum, Jean-Eric Vergne speră că poziția de pilot de teste Ferrari nu-l trage pe linie moartă. Restul s-au reorientat: Bourdais a revenit în IndyCar, Buemi este respectat în anduranță, iar Speed și Alguersuari au încercat diverse serii, fără mare succes.
Cinci dintre cei șase piloți marginalizați au acceptat să se alăture proiectului electric demarat anul trecut de FIA. La aceștia s-a adăugat și speranța portugheză Antonio Felix da Costa, pilot DTM, căruia i s-a transmis clar că porțile Formulei 1 îi sunt închise pe filiera Red Bull.
Înainte de începerea sezonului, doi foști piloți Red Bull au fost confirmați în Formula E la echipe cu pretenții – era vorba de perechea de la Toro Rosso din perioada 2009-2011 formată din elvețianul Buemi și spaniolul Alguersuari. Primul a semnat cu e.dams, formația condusă de Alain Prost cu sprijin masiv Renault, favorită certă la titlurile categoriei. Testele din pre-sezon de la Donington îi dădeau ca mare favorit pe Buemi, însă diverse probleme l-au împiedicat să domine cursele, reușind o singură victorie în Uruguay. De trei ori din cinci curse n-a punctat, iar constanța colegului său Nicolas Prost face ca pilotul mai rapid al echipei să aibă un handicap semnificativ în clasament față de lider.
Jaime s-a înțeles cu fosta echipă de F1 a lui Richard Branson, Virgin. Spre deosebire de Buemi, care a fost adesea mai rapid decât Prost și nu merită să fie devansat de coechipier, Alguersuari n-a putut să țină ritmul impus de colegul Sam Bird, care a bifat o victorie și a fost lider la general până la Miami. Totuși, Jaime a terminat toate cursele, niciodată mai jos de locul 11, iar punctele sale mențin echipa pe locul al treilea, la doar un punct de Audi Sport Abt.
Runda a doua a adus al treilea pilot Red Bull pe grilă, în persoana lui Antonio Felix da Costa. Portughezul a venit în locul lui Takuma Sato, la alt fost patron din F1, Aguri Suzuki. În etapa a patra de la Buenos Aires, Felix da Costa s-a ținut departe de ziduri și a bifat o victorie. Este al șaselea în clasament deși a plecat cu handicapul absenței din prima cursă, însă nu poate fi considerat un candidat la titlu, de vreme ce va absenta de la ultimele alergări din cauza conflictelor cu calendarul DTM.
Jean-Eric Vergne a fost adus de Andretti în etapa a treia, după scandalul de dopaj cu Franck Montagny. Ritmul lui Vergne a fost electrizant de la început, fiind la un pas de victorie în prima sa cursă, după ce plecase din pole. La Miami a marcat al doilea pole din trei curse, cucerind inimile suporterilor ce l-au votat mereu la FanBoost. Rămâne de văzut dacă impresia făcută îi va aduce un volan în IndyCar, însă e cert că francezul și-a etalat toate calitățile pe circuitele stradale din Formula E.
Scott Speed a fost chemat la Miami de către echipa Andretti, dovedind încă o dată că nu e nevoie de mult timp de adaptare pentru a fi la bătaie cu aceste monoposturi. Americanul l-a devansat chiar