Deși insula britanică are o bogată tradiție în sporturile cu motor, legislația nu permitea închiderea drumurilor publice în vederea organizării de competiții sportive fără un acord al Parlamentului.
Faimosul Road Traffic Act nu putea fi ocolit decât printr-un costisitor și laborios demers de obținere a unei hotărâri parlamentare, fapt ce împiedica organizarea unor curse în centrul orașelor. Excepție făceau doar întrecerile de pe mici insule (precum Isle of Man), de vreme ce actul se referă doar la mainland.
Asociația națională de motorsport (MSA) a demarat o campanie de convingere a membrilor parlamentului încă dinainte de alegerile generale din 2010. Astfel, a fost evidențiat aportul adus de motorsport în comunitățile locale, iar membrii mai multor partide au început să adere la această cauză. Directorul executiv al MSA, Rob Jones, a subliniat marea reușită de ieri, când Coroana a ratificat un act de deregularizare care reprezintă cadrul legal pentru organizarea de curse pe drumuri publice închise.
Înainte ca organizatorii să dea frâu liber evenimentelor, mai este însă necesară o legislație secundară pe baza acestui cadru, care să detalieze responsabilitățile autorităților locale. MSA va colabora cu toți cei implicați pentru a oferi întregul climat legislativ cât mai devreme posibil. De altfel, seria britanică de turisme (BTCC) se pregătea deja de această veste, programând anul acesta un road show în orașul cu cea mai importantă tradiție motorizată – Coventry. Acest eveniment se vrea un test de fezabilitate pentru o primă etapă urbană de BTCC în 2016, pe același traseu format din inelul central al orașului, Ring Road.
Chiar dacă britanicii nu duc lipsă de circuite fascinante, pe care turismele au purtat bătălii intense dintotdeauna, atracția majoră a unei manțe urbane este reprezentată de afluxul publicului, așa cum se poate vedea și în DTM cu etapa de la Nuremberg (Norisring), sau AVUS în trecut. Mondialul de turisme a ales să alerge pe diverse circuite stradale, cele mai renumite fiind Pau și Macau. Anul acesta avem în WTCC curse stradale la Marrakesh și Vila Real (Portugalia). Până și la București am avut etape FIA GT pe un traseu stradal improvizat. De acum, Marea Britanie nu mai are acest handicap.