În acest weekend avem tot doi români în acțiune: Robert Vișoiu își începe aventura în GP2 pe traseul Sakhir din Bahrain, în timp ce Petru Florescu aleargă în cea de-a doua etapă din MSA Formula, la Donington Park.
Deschideam luna aprilie cu un text despre ”noul val românesc” ce a cuprins motorsportul mondial. V-am prezentat atunci patru tineri ce s-au aventurat în monoposturi, cu al căror progrese vă vom ține la curent pe tot parcursul anului. Începem așadar în ordinea distanței de piste, cu vestea absenței Alexandrei Marinescu de la Donington.
În urma incidentului suferit de Alexandra la Brands Hatch, medicii au recomandat două săptămâni de odihnă și kinetoterapie. La această vârstă și în condițiile atenție sporite pe chestiunile medicale în ultima vreme, ar fi fost un risc nejustificat să se grăbească acest proces de recuperare. Așadar, pentru Alexandra aventura britanică va continua în al doilea weekend de mai, la Thruxton.
Remus Gherghinescu a luat parte astăzi la Hungaroring la prezentarea oficială a echipei campioane Gender pentru noul sezon din Formula Renault Ungaria. Remus va face parte dintr-un grup solid de patru piloți, vizând clasări fruntașe încă de la debut. Materialele foto-video vor fi împărtășite cu fanii în exclusivitate prin platforma Pitstops, după ce se va încheia procesul de editare. Cu acest prilej, a avut loc și un scurt shakedown cu monopostul, urmând ca weekendul viitor să aibă loc prima etapă, pe același traseu maghiar de Grand Prix.
MSA Formula
Petru Florescu n-a stat departe de monopostul său în cele două săptămâni ce s-au scurs de la prima rundă din MSA Formula. Carlin a organizat teste private la două zile după cursele din Kent, iar joi, 16 aprilie, a avut loc o sesiune de grup la Donington.
- Antrenamentul de dimineață a fost dominat de Lando Norris, iar Petru a terminat al 15-lea din 22 de piloți, la trei zecimi de celălalt coechipier, Colton Herta (timp-reper 1m09.954);
- La prânz, a doua secvență i-a revenit lui Dan Ticktum (Fortec), iar Florescu a încheiat al zecelea, chiar în spatele lui Herta (timp-reper 1m08.358);
- Progresul a continuat în ultima sesiune, cu același Ticktum lider și Florescu al șaptelea, în fața lui Herta (timp-reper 1m08.083).
Calificările au început promițător pentru Florescu, clasat al 12-lea pentru grila primei curse și al nouălea pentru grila cursei a treia. Însă o penalizare de 10 locuri datorată schimbării motorului l-a adus pe român într-o postură din care avea foarte mult de recuperat.
Prima cursă, disputată sâmbătă, a început așadar cu Florescu ultimul din plutonul de 21, însă la finele primului tur era deja al 17-lea și după alte două bucle a ajuns pe 14. Până în turul 8 a stat din nou blocat în spatele colegului Herta, de care a trecut ulterior. Apoi au survenit probleme pentru Reddy și Martins, iar în turul 14 Florescu a ajuns al zecelea după depășirea lui Mitchell. La vârf, Ticktum nu a avut rival, după ce Lando Norris a căzut în spatele lui Myasava la start și a petrecut 12 tururi în spatele acestuia. Pe final, James Pull l-a forțat pe Norris și a luat locul secund în ultimul tur, iar Myasava a profitat și el, terminând al treilea. Însă Florescu a fost performerul cursei, cu 11 locuri câștigate.
În cele două manșe duminicale n-a mai fost loc de asemenea recuperări exorbitante, Florescu lovindu-se de îndărătnicia unor piloți din pluton. Aceștia i-au barat progresul înspre zona locului 10, unde ar fi fost în mod natural, conform ierarhiei celor mai buni timpi. Cursa a doua este mereu surprinzătoare, datorită grilei inversate. Favoriții n-au ajuns pe podium, victoria revenindu-i lui Leist, urmat de Collard și Fielding. Ticktum (P5) și Norris (P6) au avut destine contrastante în ultima alergare a zilei, când pilotul Fortec s-a impus, iar tânărul de la Carlin a sosit abia al zecelea. Podiumul a fost completat de Collard și Pull.
Daniel Ticktum se distanțează la general (114p), fiind urmat de un trio ce emite pretenții: Collard (87), Pull (77) și Norris (74). Petru Florescu este al 16-lea în ierarhie, cu șase puncte.
Pe lângă disputa ce se prefigurează între Norris și Ticktum la vârf, cu James Pull aproape de cei doi, mai rămânea de soluționat în acest weekend și apelul echipei Carlin, în urma descalificării lui Norris din cursa a treia de la Brands Hatch. Întrecerea fusese dominată de tânărul britanic, însă manevra de depășire a lui Pull în virajul Druids pare să se fi efectuat sub incidența steagului galben datorat accidentului lui Myasava. Apelul a adus câștig de cauză formației Carlin sâmbătă, iar Norris și-a reprimit punctele.
Între timp, plutonul MSA Formula crește de la 20 la 22, JTR și Richardson fiind echipele care au suplimentat efectivul prin aducerea indianului Ameya Vaidyanathan, respectiv a britanicului Ollie Pidgeley.
GP2 Series
Singurul român care a rulat în ziua de vineri a fost Robert Vișoiu, la primul contact cu atmosfera de competiție din GP2. Trendul invernal s-a cam păstrat, cu monoposturile Rapax la mijloc de pluton și Sirotkin cu un ușor avantaj în fața românului.
- Sesiunea matinală de antrenamente libere s-a încheiat cu Vișoiu pe 16, la trei locuri în spatele rusului;
- Calificările pentru prima cursă au adus monoposturile Rapax ceva mai în față, cu Vișoiu pe 14, iar Sirotkin pe 10.
La vârf, perechea King-Rossi de la Racing Engineering a dominat antrenamentele, însă în calificări am asistat la revirimentul ART Grand Prix, cu Vandoorne la al cincilea pole consecutiv și Matsushita pe un surprinzător loc secund. Însă ar putea fi un foc de paie pentru japonez, la fel cum anul trecut Takuya Izawa făcea singura sa cursă bună tot la debut, în Bahrain. În tabăra DAMS, Lynn are ascendent de formă după prima zi în fața lui Gasly. Arthur Pic și Raffaele Marciello sunt și ei în cărți pentru cursa de sâmbătă.
Cursa 1 a început pentru Robert cu trei locuri pierdute în aglomerația de la start, însă cărțile s-au reamestecat subit în turul al patrulea, când neatenția lui Nato a eliminat patru protagoniști și a trimis cei șapte piloți plecați pe gume soft la boxe. Vișoiu a trecut de Binder, și astfel P17 la finele primului tur a devenit P5 în șirul indian al neutralizării. Însă cei ce opriseră aveau de gestionat un stint-mamut de 26 de tururi pe pneuri medii, fapt ce oferea o șansă grupului lui Robert, aflați pe strategia naturală (21-22 tururi pe medium, apoi 10-11 pe soft la final). Vandoorne și Haryanto au fost intangibili, însă pentru român erau șanse de a-i devansa pe Matsushita și Leal.
Julian Leal, un pilot de o inconstanță proverbială, a fost întrecut la restart și de japonez, și de român. Matsushita a fost apoi prins pe final într-o dispută cu doi piloți de care e bine să te ferești – Canamasas și Markelov, iar astfel Vișoiu a putut trece în fața sa. Însă handicapul opririi la boxe l-a făcut să nu mai poată trece de perechea Racing Engineering, terminând la 20 de secunde de grupul fruntaș. O penalizare de cinci secunde pentru viteză excesivă la boxe n-a schimbat poziția sa finală, iar grila inversată pentru cursa a doua îl readuce într-o poziție bună și mâine.
Cursa a doua a început bine pentru Vișoiu, care a urcat până pe locul secund la finele turului 9, când Julian Leal a început să regreseze. Haryanto și-a creat un ecart liniștitor în frunte și s-a impus cu facilitate, în timp ce Robert a mai rezistat pe poziția a doua încă patru tururi, fiind apoi și el afectat de uzura pronunțată a pneurilor într-o manșă fără opriri la boxe. Matsushita și Vandoorne l-au devansat, fiind urmați de Alex Rossi. Până la final, alți doi piloți au trecut de român (Berthon și Leal), tentativa lui Negrao fiind însă contrată. Locul al șaptelea înseamnă o nouă clasare în puncte în primul weekend al lui Vișoiu la acest nivel. Ca o paralelă, în prima cursă, Alex Lynn (campionul GP3, un debutant așteptat cu mare interes) a gestionat mult mai prost uzura, terminând ultimul, la peste un minut.