CNT etapa a 6-a: sezonul se încheie cu steag roșu

Eduard Anton a devenit cel mai tânăr campion național dintr-o ramură auto, în timp ce Matei Mihăescu a semnat dubla victorie la Cupa Logan într-o etapă cu scântei. Vine vremea bilanțului după un hiatus de 25 de ani.

La mijloc de octombrie, stagiunea din seria națională de turisme s-a încheiat cu o nouă suprapunere cu cea mai importantă competiție de turisme, DTM. Finalele de la Hockenheim și Motor Park au semănat prin prisma ușurinței cu care s-au confirmat campionii, dar și prin săgețile aruncate la nivel declarativ între protagoniști.

Desigur, tensiunile au fost prezente la clasa Logan. Cadrul în care se prezentau Matei Mihăescu și Sergiu Nicolae înaintea finalei era cu sabia deasupra capului, de vreme ce comisia de disciplină amânase o decizie legată de o posibilă suspendare a acestora. La fel ca la runda trecută, s-a aplicat logica ce favorizează spectacolul, dar penalizează bugetele deja strâmte pe care le adună piloții. Cum ar fi fost o etapă fără cei doi, dat fiind că efectivele cupei Logan nu au trecut niciodată de 10 mașini la start în 2015?

Mihăescu a transformat în victorii ritmul excelent din antrenamente, în care a putut rula în 2’08-2’09, în timp ce rivalul său nu a coborât sub 2’10. Nouă piloți s-au prezentat la startul primei manșe din Cupa Logan, iar la finele celor nouă tururi pe circuitul lung, Matei Mihăescu l-a devansat pe Sergiu Nicolae cu peste 7 secunde. Theodoros Perimenis a completat podiumul, iar Raul Badiu a venit pentru a doua oară în CNT și a terminat pe 5, pe un Logan pregătit de JMS Performance. Viorel Ivan, pilot în naționalul de raliuri, a avut și el prima experiență pe circuit, clasându-se pe 7.

Manșa a doua a cernut grupul, Becheanu, Prelea și Badiu fiind constrânși să abandoneze. Mihăescu, Nicolae și Perimenis s-au desprins de urmăritori iar în ultimul viraj al ultimului tur a avut loc contactul dintre Nicolae și Perimenis, în urma căruia Loganul pregătit de Willi Motorsport a aterizat pe plafon, pe trasă. Cursa a fost oprită cu steag roșu pentru a-i preveni pe urmăritori, în timp ce Matei Mihăescu deja trecuse linia de sosire. În conformitate cu regulamentul, s-a oficializat clasamentul de la finele turului anterior, însă situația a generat tensiuni. Podiumul cursei a reflectat și ordinea finală din clasamentul general.

Cupa Lupo a avut șase piloți la start, absența notabilă fiind Bianca Anton, în recuperare după un accident moto. Astfel, Eduard rămânea fără cel mai apropiat rival și prima alergare a fost la discreția sa, reușind un avans de 22 de secunde în raport cu locul secund, ocupat de Viorel Nicolae. Învingătorul a putut rula în mai puțin de 2’05 în regim de cursă, în condițiile în care nimeni altcineva nu a coborât pe un Lupo sub 2’07. Cursa a doua a adus surpriza, Stefan Unchiașu rezistând în fața lui Eduard Anton până la final. Proaspătul campion s-a consolat cu un nou record pe tur, coborând cu încă o zecime sub timpul-reper al primei manșe (2’04″870).

La mai bine de 72 de ore de la disputarea manșelor, pe site-ul oficial al Federației de profil nu se pot regăsi rezultate. Dacă totuși găsim o cale de a ne informa grație site-ului de live timing mylaps.com, acesta nu ne poate furniza și clasamentele generale la final de an. Pe site-ul FRAS ne lovim de un nou link mort și nici măcar vreo știre, vreun comunicat nu s-a publicat post-etapă.

Pitstops.ro felicită atât campionii – Eduard Anton și Matei Mihăescu – cât și toți participanții, mecanicii, șefii de echipe, arbitrii și comisarii tehnici care au reînnodat tradiția curselor pe circuit din România, ramura sportivă cea mai populară din automobilismul mondial.