Spa, Le Mans, Nordschleife – suntem peste tot acasă

Alexandru Șiclovan își va continua în 2016 seria impresionantă de călătorii tematice, după ce anul trecut a parcurs peste 30.000 de kilometri pentru a ajunge la curse. Bogdan Toma, Lucian Iovu și Tiberiu Pal l-au însoțit în diverse ocazii și s-au molipsit de atmosferă, motiv pentru care îi vom vedea și anul acesta pe circuite.

La fel ca în 2015, primul punct fix în stabilirea itinerariului este calendarul DTM. Organizatorii au operat o modificare: a dispărut Oschersleben, însă a revenit Hungaroring. Ceea ce înseamnă tot șase deplasări – cele cinci păstrate de anul trecut, printre care se numără cursa-vedetă de la Norisring și vizita în Olanda, la Zandvoort. Nici la Hungaroring nu e prima oară, după 4 Grand Prix-uri de F1 și etapa DTM din 2014.

calendar2016_DTM
Rundele marcate cu portocaliu și textul ”bin” sunt destinațiile noastre pe 2016

Faptul că anul trecut traseul maghiar nu a fost în calendarul DTM, iar etapa de WTCC a coincis cu Le Mans, a făcut ca întregul sezon să treacă fără vreo vizită. Vor fi două însă în 2016, de vreme ce nici mondialul de turisme nu mai propune un conflict de date. Iar dacă tot vorbim de mondialul de turisme, aceasta este aria asistăm la cea mai mare expansiune mediatică în acest an: de la o etapă acoperită ”colateral” în 2015, pe Nordschleife, vom avea acum prezență românească în centrul de presă la 3 runde europene.

calendar2016_WTCC
3 runde din WTCC: cele mai apropiate de țară (Hungaroring, Slovakia Ring) + cursa-vedetă

Printre cele trei nu va lipsi deplasarea de pe Nordschleife, cu ocazia cursei de 24 de ore. Acest eveniment e foarte greu de povestit cuiva care nu a fost acolo, însă nicăieri altundeva nu găsim mai bine de 150 de mașini pe aceeași grilă, pe traseul sinonim cu riscul inerent, într-o legătură coerentă cu istoria.

calendar2016_24hRing
200.000 de oameni, cel mai aglomerat gridwalk din lume și o atmosferă de neegalat

Iar dacă tot ajungem în sfera curselor de foarte lungă durată, primul contact cu mondialul de anduranță, avut la Silverstone anul trecut, a lăsat urme adânci. La fel și vizita la Spa, motiv pentru care în 2016 cele două vor fi combinate într-o prezență duală a perechii Pitstops TV la cursa de 6 ore din Belgia. Ar putea fi un high point în sine, dacă n-ar fi survenit marea surpriză, confirmată în această săptămână:

Mergem la Le Mans!

calendar2016_WEC
Se pare că le luăm în ordine. Anul viitor la Nurburgring și în Mexic?

În urma discuțiilor avute cu noii promotori ai seriei abandonate de Renault, majoritatea echipelor implicate privesc cu optimism continuarea Formulei Renault 3.5. Doar DAMS și Carlin au părăsit corabia, costurile sunt mult mai accesibile în raport cu GP2, așa că toate semnele sunt pozitive. Dacă se va confirma în calendar runda maghiară, vom fi acolo.

calendar2016_F35V8
Hungaroring – de această dată depinde de ei, nu de noi; nici la Spielberg n-am zice nu

Cea mai importantă competiție de monoposturi din ultimii ani a fost europeanul de Formula 3. Indiferent de calea aleasă înainte sau după nivelul F3 de tinerii piloți, acesta este un punct de neocolit. Am stat de vorbă cu majoritatea protagoniștilor din ultimii ani, de la Max Verstappen la Charles Leclerc sau Tom Blomqvist, iar noul an aduce o filtrare a valorilor. Nu vom mai avea 35 de monoposturi dintre care ultimii 10-15 erau simpli plătitori, ci (aproape) doar nume cu pedigree.

calendar2016_F3
De 4 ori cu DTM, de două ori cu WTCC, iar Imola e minunată toamna

Încheiem calendarul curselor pe patru roți cu o altă serie europeană pe care am stat cu ochii în ultimii ani – europeanul de turisme, care devine tot mai mult o afacere estică. Piloți din Serbia, Cehia, Slovacia, Turcia sau chiar Georgia reprezintă valori certe, iar la jumătate dintre cursele ETCC vom fi prezenți. Spre marea bucurie a celor implicați, FIA le-a pregătit anul acesta o vizită pe Nordschleife…

calendar2016_ETCC
FIA crește expunerea europeanului de turisme prin aducerea alături de WTCC, iar asta ne face jocurile

Aceasta este lista minimală, nicidecum cea completă. De-a lungul anului pot apărea o sumedenie de oportunități, începând cu etapele MotoGP pe care le luăm în considerare: Spielberg și Brno sunt cele mai accesibile variante, iar la finala din Valencia vă promitem că vom fi acolo dacă va exista o miză, la fel ca anul trecut. Ne-ar plăcea să mergem la etape din EuroFormula Open, pentru a-l vedea pe Petru Florescu, dar și la noul val de turisme de specificație TCR.

Nu ne-am împăcat nici cu gândul de a nu fi prezenți la Formula E sau la vreo rundă din BTCC, serie care ne-a lăsat o puternică impresie anul trecut la Brands Hatch. Sunt atât de multe competiții la care am vrea să ajungem, încât nimic nu e mai dificil decât să tăiem vise din calendar.