Totul e bine când se termină cu bine: după două ore de cursă, echipajul înscris de West Competition a răzbunat printr-o clasare pe podiumul clasei Lupo adversitatea cu care se confruntase în faza pregătitoare a etapei.
Impedimente de ordin financiar au scos din joc ”mașina Pitstops” care urma să participe la clasa 1 cu doar câteva zile înaintea cursei. Totodată, întârzierile datorate problemelor tehnice în pregătirea mașinii de clasă 2 au dat o puternică lovitură de moral grupării din vestul țării. Debutul părea să se amâne pentru luna iunie, iar prima etapă de anduranță era doar un prilej de a fi spectator.
Însă o răsturnare de situație cu doar câteva minute înaintea calificărilor a oferit o șansă nesperată, iar Ciprian Petrăreanu și Alexandru Șiclovan au acceptat-o imediat și au dat hainele ”civile” pe combinezoane în câteva zeci de secunde. Modelul VW Lupo de 1.4l cu care Edi Anton dominase în CN de Autoslalom era pregătit de luptă, iar numărul 27 se aplica pe geamuri în timp ce goarna deja sunase începutul calificărilor.
Fără vreun tur de acomodare, de vreme ce sesiunile de antrenamente trecuseră, Alex Șiclovan a ieșit pentru un singur tur de calificare, apoi i-a cedat mașina coechipierului său, care avea și mai mare nevoie de câteva bucle pentru a înțelege comportamentul acestui Lupo, în condițiile în care o cutie de viteze recalcitrantă avea prostul obicei de a sări din treapta a treia în virajele de stânga.
Startul a fost anticipat din dorința generală de a evita o furtună programată undeva spre finele cursei, iar acesta reprezenta o altă necunoscută pentru perechea West Competition: niciunul dintre piloți nu mai trecuse prin experiența startului lansat. Alex și-a asumat sarcina cu convingerea că sutele de astfel de proceduri văzute la televizor ar putea fi de folos, însă ”antrenamentele de canapea” n-ajută la mare lucru. Pe parcursul primei jumătăți de oră, el a recurs la experiența dobândită în Cupa Loctite de anul trecut și a crescut progresiv ritmul.
Ghinionul a lovit două echipaje adverse încă din debutul cursei, ceea ce făcea cu atât mai importantă terminarea celor 2 ore. Lipsa comunicațiilor radio cu echipa a împiedicat transmiterea de informații referitoare la gestionarea problemei la cutia de viteze, iar astfel Ciprian a preluat mașina după 30 de minute și a început munca de descoperire a unei soluții proprii – el a ales să evite o cedare de material prin evitarea respectivei trepte pe cât posibil.
Realimentarea s-a produs într-o confuzie generată de interpretarea regulilor: 2 minute de staționare totală sau doar pentru faza de alimentare? Am ales ”varianta sigură”, de vreme ce ultimul lucru pe care și-l dorea echipa era un steag negru la debut. Al doilea stint semnat de Alex a adus constanța necesară: toate tururile au avut o viteză medie de peste 103 km/h, iar cel mai rapid tur al echipajului a fost semnat în cea de-a 29-a parcurgere a traseului de 4,129 km: 2:14.836.
Ultima schimbare de pilot a avut loc la finele turului 37, iar Ciprian nu și-a asumat niciun risc pe final și a adus mașina la sosire. Problemele tehnice suferite de Dacia Logan #69 au adus un final incitant pentru West Competition, de vreme ce consumarea celor două ore de cursă a venit la țanc – un singur tur suplimentar ar fi dus la pierderea poziției. Desigur, adversarii ar avea motive să acuze oficialii, de vreme ce sosirea a fost dată … cu un tur mai devreme!
Așadar, 10 echipaje au pornit în prima cursă de anduranță din 2016, iar la sosire au ajuns 8 dintre acestea. La general, mașina West Competition a încheiat pe poziția a 7-a. La clasa 1 (sub 1600cmc) a fost marea bătălie, toate mașinile în afară de Radical și Porsche Cayman fiind reunite aici. Alex și Ciprian s-au clasat pe 5 din 8 la clasă, iar la categoria monomarcă Lupo au urcat pe treapta a doua a podiumului.
Cele mai frumoase imagini cu echipajul nostru surprinse de fotografii sosiți pe Motor Park
Urmează o pauză de două luni până la etapa a doua (11-12 iunie), timp în care gruparea West Competition va contempla deciziile strategice: dacă Ciprian este nerăbdător să treacă pe modelul mai puternic de clasă 2 (Honda Civic), Alex încearcă să reziste acestei tentații și să continue să adune puncte la clasa 1/Lupo împreună cu alți piloți din grupul WCR ce au testat în pre-sezon și deja și-au manifestat interesul de a veni la anduranță.