Succesul lui Sergiu Nicolae din etapa de la Hungaroring a avut un răsunet suficient de puternic în țară, pentru ca, la finala acestui sezon, să atragă un al doilea pilot român. Eduard Anton va face echipă cu Sergiu pe Sin-ul R1 GT4 al Sofia Car Motorsport în Olanda.
În urmă cu puțin peste o săptămână, România urca pe podiumul circuitului Hungaroring după ce echipajul format din Sergiu, pilot WilliMSport, și Christopher Chadwick obținea poziția secundă în categoria Am în cursa a doua a penultimei etape din GT4 European Series. Rezultatul, o premieră la acest nivel, a trezit interesul mai multor piloți din peisajul curselor auto pe circuit autohtone și rezultatul nu s-a lăsat îndelung așteptat.
Astfel, la Zandvoort, în cadrul ultimei etape din 2016, Sin-ul R1 GT4 înscris de Sofia Car Motorsport va fi pilotat de doi piloți români, Eduard Anton luându-i locul lui Christopher Chadwick. Tânărul campion al clasei Lupo în sezonul 2015 al turismelor românești va fi la prima experiență cu o mașină de GT4, circuitul olandez fiind o noutate pentru ambii piloți.
Chiar și așa, viteza arătată de acesta la bordul micuțului Volkswagen, cu care s-a impus și în etapa secundă a Campionatului Internațional de Anduranță alături de sora sa Bianca în Categoria 1 (clasa Lupo), ar trebui să se transfere și pe Sin odată ce Eduard se va obișnui cu modul complet diferit de reacție al mașinii.
De această dată se merge însă pe un traseu cunoscut de gruparea bulgară din stagiunea precedentă, spre deosebire de Hungaroring care era o noutate a actualului sezon. Așadar, un setup de bază există, iar anul trecut Sin-ul a terminat pe 3 la clasa Am una dintre manșe, dintr-un total de nouă echipaje înscrise în respectiva categorie.
Dacă în Ungaria perechea româno-engleză a putut să progreseze în ambele manșe față de poziția joasă de pe grilă cauzată de scurtarea sesiunii de calificări, Zandvoort va fi o provocare de cu totul alt nivel. Pe de o parte, GT4 European Series este cea mai importantă competiție a weekendului și nu mai este constrânsă de grila TV a DTM, așa că eventuale întârzieri nu vor duce la scurtarea sesiunilor. În schimb, va fi mult mai greu de depășit pe îngustul traseu batav, iar multiplele imprecizii de pilotaj ce au fost văzute în plutonul de 27 pe Hungaroring vor fi mai aspru taxate de glisierele apropiate și de zonele cu pietriș.
Așadar, riscuri mai mari, recompense pe măsură. Sperăm ca manșele să nu fie dominate de neutralizări și ca piloții noștri să-și poată urma programul de învățare, arătându-și viteza de care sunt capabili. Sergiu Nicolae a terminat fiecare sesiune din Ungaria cu convingerea că se putea mai mult, dacă ar mai fi fost ceva timp. Iată că a mai primit o șansă, iar finalul de sezon pentru perechea Anton-Nicolae aduce cea mai importantă participare externă din cariera celor doi. Vom fi alături de ei în Olanda și vă vom ține la curent cu rezultatele acestui duo atât de promițător!