Calificările ultimei etape din Euro GT4 Series disputate la Zandvoort au adus un rezultat senzațional pentru cuplul format din Sergiu Nicolae și Eduard Anton, cei doi români urmând să plece din pole position-ul clasei Am în ambele manșe de duminică.
Testele de joi și, apoi, antrenamentele libere de vineri au fost ca un preambul pentru calificările de sâmbătă. Echipa Sofia Car Motorsport le-a abordat într-o manieră calculată, urmărind țelul de a îi face pe ambii piloți să se simtă cât mai bine cu Sin-ul R1 GT4 pe o pistă care, față de Hungaroring, nu admite nicio eroare din cauza glisierelor aflate aproape de marginea circuitului. Cei doi au avut o evoluție constantă, lipsită de incidente, aflându-se undeva la mijlocul clasamentului înaintea calificărilor.
Prima sesiune de calificări de 15 minute a fost abordată de Sergiu, care a început prin câteva tururi precaute, dat fiind și caracterul puțin dificil al mașinii în antrenamente, dar care a fost remediat până la calificări. Expertiza piloților locali s-a văzut iar Tristan Boorsma pe BMW-ul M3 cu numărul 10 a urcat destul de repede la vârful ierarhiei din categoria Am. Sergiu nu a fost însă departe, pilotul Willimsport îmbunătățindu-și timpul etalon din antrenamente cu aproximativ 1,5 secunde până la un 1:48:003, cu mai puțin de 0,3 secunde mai lent decât Boorsma. Acest tur i-a asigurat lui Sergiu startul de pe poziția a noua în prima cursă însă povestea primei sesiuni de calificări nu s-a încheiat aici. După finele ambelor sesiuni, comisarii au exclus BMW-ul lui Boorsma și încă o altă mașină înscrisă la clasa Pro, care acum numără 18 mașini, astfel că Sergiu va pleca de pe poziția a șaptea la general, respectiv prima la categoria Am!
Sin-ul cu numărul 11 a fost apoi preluat de Edi care l-a ghidat, mai întâi, precaut către un 1:49 care l-a pus pe poziția a cincea la categoria Am. Odată bifată această țintă, fostul campion al clasei Lupo a început să împingă din ce în ce mai tare, încercând să se apropie cât mai mult de limitele Sin-ului care acum mergea perfect. Rezultatul s-a văzut destul de repede: Sin-ul a urcat pe prima poziție a categoriei Am, respectiv locul patru la general, după ce Edi a reușit un excelent 1:47:985 care nu a mai fost îmbunătățit în ultimele cinci minute ale sesiunii de nimeni – nici chiar de pilotul nostru care a derapat în turul următor în virajul trei în încercarea de a merge chiar mai tare. Cum cel mai apropiat adversar, Damien Dupont, a fost cu peste o jumătate de secundă mai lent, pole position-ul este cu atât mai impresionant.
Astfel, în urma calificărilor, Sergiu și Edi vor porni din pole-ul clasei lor în ambele curse, rezultat fără precedent în istoricul participărilor românești în competițiile europene de circuit. Este de menționat că, peste ocean, performanța Sin-ului înscris de Sofia Car Motorsport a avut ecou în cea a mașinilor identice înscrise de Racers Edge Motorsport, Scott Heckert obținând pole position-ul în clasa GTS pentru prima cursă din cadrul ultimei etape din Pirelli World Challenge.