Prima cursă a finalei GT4 European Series de la Zandvoort i-a trecut pe cei doi compatrioți ai noștri prin toate stările: de la startul agitat, o pană lentă și un contact care ar fi putut încheia prematur evoluția lor, până la o șarjă ofensivă de excepție în ultimele 20 de minute, care a adus un podium la clasa Am și un top 10 la general.
În urma calificărilor de sâmbătă, Sergiu Nicolae pleca din pole la clasa Am și de pe 7 pe grila combinată. Dimineața rece de la malul Mării Nordului a pus tuturor echipajelor probleme cu aderența, de vreme ce în GT4 este interzisă folosirea încălzitoarelor. Sergiu n-a făcut excepție și startul lansat l-a găsit într-o situație de tip ”Suzuka 1990”: pole-ul nu era pe trasa ideală, ci pe interiorul virajului cu banking Tarzan, iar locul 7 al românului îl plasa tot în rândul care urma să se chinuie pentru aderență la stingerea semafoarelor. Asta a dus la pierderea a câteva poziții în primul viraj (unde regula e ca în NASCAR – Keep a high line) și astfel Nicolae a ajuns în ”zona fierbinte”. La jumătatea primului tur, modelul KTM #24 de clasă Pro a lovit glisiera chiar în fața românului, care nu a mai putut evita resturile împrăștiate pe pistă și a căzut pe 15 la general și pe 3 la clasă.
Cursa a fost neutralizată timp de 13 minute, însă Sergiu a anunțat imediat prin radio că mașina suferă de un dezechilibru, care s-a dovedit a fi provocat de o pană lentă. O piesă metalică de dimensiuni apreciabile a fost ulterior recuperată din pneul dreapta față, însă dramatismul evoluției Sin-ului #11 nu s-a rezumat la asta: chiar înaintea opririi la boxe, Sergiu a fost trimis în decor de un rival de la Pro, apoi a evitat în extremis un contact în virajul Tarzan, prin care doi adversari de la Am s-au eliminat reciproc. Furios după șirul de ghinioane ce îl aruncase departe, Nicolae a predat mașina în momentul în care s-a anunțat a doua neutralizare. Echipa a putut remedia avaria de caroserie de pe stânga spate, iar Eduard Anton a revenit pe 18 la general și pe 6 la clasă.
Ofensiva tânărului de 16 ani a fost absolut remarcabilă: imediat după restart a taxat-o pe Lisette Braams, apoi a plecat în urmărirea localnicului Tristan Boorma, care impresionase în antrenamente și calificări pe o pistă pe care avea mii de kilometri la activ. Olandezul s-a înclinat în fața lui Anton, care l-a atacat ferm pe interiorul primului viraj. De altfel, acesta a fost locul predilect de depășire pentru mașina bulgară, Rosen Daskalov fiind autorul unui setup care privilegia viteza de top pe liniile drepte. Bonus a venit penalizarea cu stop and go a liderului momentului la clasa Am, echipajul italian al grupării de tradiție Autorlando. Astfel, Edi Anton a ajuns pe podiumul clasei și, cireașa de pe tort, nu s-a oprit aici: a mai taxat pe final de manșă încă doi rivali de la Pro, intrând în top 10 la general.
Nici nu ajunseseră mașinile în parc ferme, că deja s-a anunțat că învingătorul la general (și la Pro, implicit) este în atenția oficialilor și ar putea să fie penalizat. La fel se întâmplase și pe Hungaroring, așa că momentan anunțăm că echipajul românesc a venit pe 3 la Am și pe 9 la general. S-ar putea să se mai modifice clasamentul în următoarele ore.